W grupie wiekowej 4-9 lat aż 92 proc. korzysta z telewizora. 45 proc. korzysta z telefonu komórkowego. Jedynie 2,1 proc. dzieci w tego przedziału wiekowego nie korzysta z żadnego urządzenia pozwalającego na odbiór mediów.
Badanie Założycielskie przeprowadzone przez Krajowy Instytut Mediów w okresie od lipca 2021 do marca 2022 pozwoliło sprawdzić, w jaki sposób dzieci korzystają z urządzeń odbierających media. Udział dzieci w badaniu odbywał się za zgodą opiekunów prawnych.
– W świecie wszechobecnych mediów również najmłodsze dzieci mają z nimi częsty kontakt. Nowoczesne urządzenia i technologie są dla nich niezwykle atrakcyjne, gdyż oferują szeroki dostęp nie tylko do rozrywki, ale także do wiedzy. Treści edukacyjne, rozrywka, film, muzyka jest w nich na wyciągnięcie ręki – komentuje Maja Kurzelewska, dyrektor Departamentu Badań i Analiz.
Najwięcej dzieci w grupie wiekowej 4-9 lat korzysta z telewizora. To aż 91,9 proc. Z nich 55,4 proc. ma dostęp do telewizorów z technologią smart. Z laptopów i notebooków korzysta 46,1 dzieci, a z telefonu komórkowego 44,7 proc. Przy czym udział smartfonów w tej grupie jest bardzo wysoki, bo wynosi 96 proc.
16,9 proc. dzieci w tym przedziale wiekowym gra na konsolach. O wiele więcej, bo 60,5 proc. ogląda YouTube’a, a 34,6 proc. VOD. Muzyki w streamingu słuchało w ciągu 30 dni przed przeprowadzeniem badania 7,4 proc., a podcastów jeszcze mniej, bo 3,6 proc.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Czytaj także: