Karę 150 mln grzywny na Twittera nałożono z uwagi na niewłaściwe wykorzystywanie danych użytkowników. Odbywało się to bez ich zgody i miało na celu reklamę. Karę nałożyła Federalna Komisja Handlu.
– Zarzuty dotyczyły wykorzystywania niepublicznych informacji, zebranych w celu bezpieczeństwa, w wyświetlaniu ukierunkowanych reklam – podaje The Hacker News.
W 2013 roku Twitter w ramach poprawy bezpieczeństwa konta żądał podania numeru telefonu i adresu mailowego. Miało to pozwolić na odzyskanie dostępu do konta zablokowanego czy korzystania z uwierzytelniania dwuskładnikowego.
– Twitter uzyskał dane od użytkowników pod pretekstem wykorzystania ich do celów bezpieczeństwa, ale ostatecznie wykorzystał je również do kierowania reklam do użytkowników. Praktyka ta wpłynęła na ponad 140 milionów użytkowników Twittera, jednocześnie zwiększając główne źródło przychodów Twittera – poinformowała przewodnicząca FTC, Lina M. Khan.
Departament Sprawiedliwości USA złożył skargę ujawniając, że administracja Twittera nie informowała użytkowników o możliwości wykorzystania ich danych do celów reklamowych.
Platforma informuję, że sytuację unormowała w 2019 r.
Jednak teraz Twitter musi zapłacić nałożoną przez Federalną Komisję Handlu karę 150 mln dolarów. Ponadto ma zakaz korzystania z zebranych danych i obowiązek poinformowania użytkowników, których to dotyczyło, o zaistniałym problemie.
Źródło: cyberdefence24.pl