TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Lepszy kontakt z urzędem dzięki RDK

Lepszy kontakt na linii urząd – obywatel możliwy jest dzięki Rejestrowi Danych Kontaktowych. Wtedy urzędy przypominają o terminowych sprawach. Z rozwiązania korzysta prawie 8,5 mln osób.

W RDK można zostawić swoje aktualne dane kontaktowe takie jak telefon czy adres e-mail. Przekazanie tych danych jest dobrowolne i bezpłatne. Dzięki podaniu danych urzędnicy zamiast wysyłać pismo, mogą zadzwonić lub przesłać e-mail lub SMS.

– Dostęp do RDK mają wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy. Nie ma więc ryzyka, że nasze dane – adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce. Nikt nie może z nich korzystać w innym celu niż informowanie o sprawach administracyjnych – wyjaśnia minister Adam Andruszkiewicz, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Sprawy, o których mogą informować tą drogą urzędnicy to chociażby kończący się termin ważności paszportu czy dowodu osobistego, zbliżający się termin obowiązkowego badania technicznego samochodu czy gotowe do odbioru dokumenty.

RDK został uruchomiony 22 grudnia 2019 roku. Od tego momentu wysłano 6 547 019 maili i 9 786 228 powiadomień SMS.

Dane można w każdej chwili usunąć lub zaktualizować w przypadku np. zmiany numeru telefonu. By zapisać swoje dane w RDK wystarczy skorzystać z odpowiedniej usługi na portalu gov.pl. W tym celu potrzebny jest Profil Zaufany.

Dane można również przekazać do RDK wypełniając specjalny formularz w urzędzie gminy.


Źródło: gov.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze