TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Polskie firmy mają błędne założenia przy transformacji cyfrowej

Coraz więcej firm i organizacji korzysta z dostępnych rozwiązań technologicznych. Dla wielu to przyspieszona cyfryzacja. A jak radzą sobie z tym firmy w Polsce? Na to pytanie postanowią odpowiedzieć firma Future Company.

Niestety, jak wynika z przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Future Company badania, połowa polskich firm wdrażając narzędzia cyfrowe nie uwzględnia potrzeb klientów. Tylko dla 51proc. analiza perspektywy klientów jest krokiem wstępnym do cyfryzacji.

Aż 77 proc. natomiast uznaje, że pierwszym krokiem transformacji cyfrowej mają być zmiany wewnętrzne, nastawienie pracowników, kompetencje czy procesy.


60 proc. jest zdania, że najpierw należy przeprowadzić mapowanie obecnej sytuacji i potrzeb.

Klient znalazł się dopiero na trzeciej pozycji rankingu.

 – Celem przedsiębiorstw jest sprzedaż produktów i usług klientom. Jeśli przedsiębiorcy nie biorą ich potrzeb pod uwagę rozpoczynając transformację cyfrową to ryzykują, że albo później będą musieli podjąć kosztowne kroki, aby to naprawić, albo z tego zrezygnować – ostrzega Olgierd Cygan, współzałożyciel i partner w Future Company.

Błędne podejście do transformacji cyfrowej przekłada się na finansowe wyniki firm.

Wzrost sprzedaży będący skutkiem cyfrowej transformacji zauważa jedynie 16 proc.

Źródło: ictmarketexperts.com

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze