TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Aliexpress zyskuje, a Ceneo traci – zmiany w obszarze e-commerce

Luty 2021 r. to dla czołowych witryn e-commerce mniejszy ruch. Największe straty odnotowało Ceneo.pl. Wbrew trendowi Aliexpress.com odnotował wzrost liczby polskich użytkowników.

Badanie Mediapanel pokazuje zestawienie TOP10 serwisów e-commerce.

Według niego przeglądarkową wersję Allegro.pl w lutym 2021 roku odwiedziło 18,13 mln internautów, co przekłada się na 62,54 proc. zasięgu. Natomiast mobilna aplikacja Allegro miała 8,01 mln użytkowników i to jest 27,6 proc. zasięgu. Jest tym samym najpopularniejszą z aplikacji objętych badaniem. A w tej grupie znalazły się głównie aplikacje należące do polskich wydawców.

Czołówka serwisów e-commerce zawiera jeszcze dwa, które należą do Allegro. Porównywarka Ceneo.pl to 12,49 mln użytkowników, czyli 43,06 proc. zasięgu. A Allegrolokalnie.pl – 5,53 mln użytkowników i 19,07 proc. zasięgu.

Jednak pomimo dobrych wyników w zestawieniu, to w porównaniu do poprzedniego miesiąca odnotowują one spadki. Allegro.pl straciło 540,4 tys. użytkowników i jest to spadek o 2,9 proc. Rekordowy spadek odnotowało Ceneo, bo aż milion osób. Jest to spadek aż o 7,4 proc.

Za serwisami ze stajni Allegro uplasowały się sklepy internetowe sieci elektromarketów. Mediaexpert.pl odnotowało 9,56 mln internautów przekładające się na 32,97 proc. zasięgu. I tutaj jest też spadek o – 524,9 tys. – 5,2 proc. Następnie jest Euro.com.pl z wynikiem 8,51 mln, czyli 29,35 proc. zasięgu i odpowiednio spadkiem o 183,4 tys. – 2,1 proc.

W zestawieniu znalazły się także e-sklepy jednobranżowe takie jak apteka Doz.pl z zanotowała 4,74 mln użytkowników i 16,36 proc. zasięgu, eobuwie.com.pl – 4,27 mln użytkowników i 14,73 proc. zasięgu czy Castorama.pl – 4,25 mln użytkowników i 14,65 proc. zasięgu.

Większość z nich zanotowały odpływ klientów od około 2 proc. do około 5 proc. Natomiast eobuwie.com.pl miało wzrost o 38,2 tys. użytkowników, co dało 0,9 proc.

Interesującym przypadkiem jest chiński Aliexpress.com. Jego lutowy wynik to 7,38 mln internautów, czyli 25,46 proc. zasięgu, Jest to wzrost o aż 749,7 tys. polskich internautów – 11,3 proc.

Warto jeszcze odnotować Empik.com – 5,84 mln użytkowników (20,13 proc. zasięgu)  ze wzrostem o 140,6 tys. (2,5 proc.)               

Mediapanel jest realizowany od jesieni ub.r., dlatego nie wykazuje zestawień w stosunku do adekwatnego okresu roku ubiegłego.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze