Wzrasta wartość sprzedaży przez internet. Ma to związek z ograniczeniami prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały przywrócone w marcu w ramach walki z pandemią.
Ignacy Święcicki, ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego, powiedział PAP, że możliwy jest znaczący wzrost sprzedaży e-commerce w branży spożywczej (obecnie w Polsce jedynie 0,8% wartości produktów spożywczych kupowanych jest przez sieć). Będzie to spowodowane zbliżającą się Wielkanocą.
Sytuacja w Polsce i na świecie wpływa pozytywnie na sektor e-handlu. Poprawia się działanie platform internetowych, wytwarza konkurencja, a także skracają się czasy dostaw i rozwoju narzędzi online.
W lutym 2021 r. wartość sprzedaży online wyniosła 8,6% (spadek o 9,3% w porównaniu do stycznia). To jednoczesnie najniższy wynik w ciągu ostatnich czterech miesięcy. Największy wzrost odnotowano w sektorze motoryzacyjnym, a spadek w przypadku prasy i książek.
Źródło: PAP