TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

W nowej wersji konta otwieranego za pomocą selfie w Banku Pekao dane będą pobierane z elektronicznej wersji dowodu osobistego

Konta otwierane za pomocą selfie zyskują na popularności.  Klienci banku Pekao S.A. skorzystali z tej opcji już ponad 55 tysięcy razy. Banko postanowił rozszerzyć tę możliwość i pracuje nad nową wersją aplikacji. „Selfie 2.0” to możliwość pobierania danych z elektronicznej wersji dowodu osobistego.

Nowy projekt konta otwieranego zdalnie został zaprojektowany w natywnej wersji aplikacji PeoPay na platformy Android i iOS.

– Nowością jest możliwość wykorzystania do procesu weryfikacji tożsamości osoby, najnowszego dowodu osobistego z tzw. warstwą elektroniczną (wszystkie dowody wydawane od marca 2019). Wystarczy, że właściciel smartfonu z aktywną funkcją NFC zbliży dokument do urządzenia, a  dostępne w warstwie elektronicznej dane właściciela dowodu, zostaną bezpiecznie odczytane i przekazane do banku. Dzięki temu proces weryfikacji tożsamości jest jeszcze szybszy i prostszy w obsłudze. W pierwszym etapie nową aplikację dostaną użytkownicy z systemami Android – wyjaśnia Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Cała procedura odczytywania danych w ten sposób została przygotowywana wspólnie ze startupem Identt. Już wcześniej współpracował on z bankiem, gdy wdrażano zdalną weryfikację tożsamości.

Co ciekawe praca nad tym projektem rozpoczęła się już po ogłoszeniu wiosennego lockdownu, dlatego w całości odbywała się zdalnie.

– Musimy przyznać, że przygotowanie rozwiązania umożliwiającego potwierdzenie tożsamości z wykorzystaniem elektronicznej warstwy było ogromnym wyzwaniem. Realizacja tak złożonego projektu była możliwa dzięki partnerskiej współpracy z Bankiem Pekao – wyjaśnia Jan Szajda, CEO IDENTT – Odpowiednie podejście do rozwiązania pozwala na obsługę wszystkich osób, które posiadają dowód osobisty wydany po marcu 2019, nawet jeżeli nie aktywowały warstwy elektronicznej. Możemy powiedzieć, że jest to jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku, zapewniających wysoki poziom pewności, co do tożsamości klienta.

Przygotowanie aplikacji na wersję mobilnie natywną ma pozwolić na szybsze działanie samej aplikacji oraz podnieść komfort użytkowania. Zmieniono w niej nie tylko wygląd, ale mechanizm rozpoznawania wizerunku twarzy i odczytu zdjęcia z dowodu osobistego.

Źródło: Bank Pekao

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze