Google chce wprowadzić kilka drobnych zmian, które pomogą zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników. Najciekawsza dotyczy Gmaila – poczta Google’a będzie pokazywać zweryfikowane grafiki firm w miejscu awatarów nadawców e-maili, aby uwiarygodnić wyświetlane treści.
Mowa o pilotażowym wdrożeniu standardu BIMI w ramach G Suite, który w praktyce sprowadza się do konieczności przejścia danej firmy przez proces weryfikacji DMARC. Od tego momentu nadawcy e-maili mogą posługiwać się swoim logo. Odbiorca takiej wiadomości ma tym samym zyskać pewność, że wiadomość nie jest spamem i pochodzi od zaufanego nadawcy.
Google w ten sposób chce walczyć z phishingiem, bo nieuczciwi nadawcy często próbują się podszyć pod duże firmy, na pierwszy rzut oka niezauważalnie modyfikując nazwę nadawcy. Dodatkowa weryfikacja graficzna będzie więc znacznym ułatwieniem i potencjalnie może przyczynić się do zmniejszenia liczby skutecznych ataków przeprowadzanych za pośrednictwem e-maili.
Google zapowiedział także zmiany w aplikacji Meet i Chat. Tutaj także chodzi przede wszystkim o ochronę przed phishingiem i kontaktem z nieznajomymi.
Źródło: dobreprogramy.pl