TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Ochrony nigdy dość

Oszuści nie śpią. Gdy wszyscy żyją pandemią, oni próbują to wykorzystać. Coraz więcej więc domen internetowych, które mają wprowadzić  w błąd i wyłudzić dane czy pieniądze. Nie śpią na szczęście instytucje powołane do tego, żeby dbać m.in. o bezpieczeństwo w internecie. Podpisano właśnie porozumienie pomiędzy Urzędem Komunikacji Elektronicznej, ministrem cyfryzacji, Naukową i Akademicką Siecią Komputerową oraz telekomami.

Porozumienie to ma na celu szczególną ochronę użytkowników internetu przed stronami wyłudzającymi dane, w tym dane osobowe, w okresie stanów nadzwyczajnych, m.in. stanu epidemii.

Porozumienie to jest podstawą do wspólnego działania UKE, resortu cyfryzacji, NASK i operatorów w celu stworzenia i sprawnego prowadzenia listy ostrzeżeń dotyczących domen internetowych, które służą do wyłudzeń danych i środków finansowych abonentów.

Rejestr stworzony przez NASK będzie stanowił uzupełnienie dotychczasowych działań antyfraudowych UKE, które bada m.in. zjawiska wyłudzeń konsumenckich takich jak „wangiri fraud”, czyli prowokowania abonenta do oddzwonienia na nieodebrane zagraniczne połączenie, czy też podszywanie się pod innego operatora w celu nakłonienia do zawarcia nowej umowy.

Nieprawidłowości w przypadku usług telekomunikacyjnych lub pocztowych można zgłaszać za pośrednictwem infolinii Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej: 22 330 40 00.

Źródło: UKE

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze