Firma Bosch prowadzi projekt 6G-ICAS4Mobility, który może zrewolucjonizować bezprzewodową technologię mobilną. Koncentruje się on na podstawowych aspektach bezprzewodowej technologii 6G. W rezultacie podniesione ma być bezpieczeństwo na drogach, na których znajdą się pojazdy wyposażone w tę technologię.
Naukowcy z niemieckich uniwersytetów i specjaliści z obszaru motoryzacji, systemów radarowych oraz dronów będą przez najbliższe trzy lata pracować w konsorcjum utworzonym przez firmę Bosch. Mają prowadzić badania nad integracją łączności za pośrednictwem komunikacji mobilnej 6G. Projekt o nazwie 6G-ICAS4Mobility ma na celu połączenie systemów komunikacji i radarowych. Obecnie działają one oddzielnie. Dodatkowo podczas integracji mają stanowić system w technologii 6G.
Taka integracja pozwoli na stworzenie precyzyjniejszego obrazu otoczenia pojazdów, co poprawi bezpieczeństwo na drogach, a także zwiększy wydajność korzystania z nich. Ponadto integracja funkcji radarowych z przyszłymi modelami komunikacji pozwoli na obniżenie kosztów. Nie bez znaczenie jest bardziej efektywne wykorzystanie bezprzewodowych systemów łączności.
Najbliższe trzy lata to opracowanie kluczowych fundamentu przyszłego standardu 6G. Wyniki badań mają posłużyć także jako techniczne podstawy dla zastosowań w komunikacji dronów czy w Przemyśle 4.0 w obszarze związanym z autonomicznym prowadzeniem pojazdów. Wszystko to ma znaczenie dla technologicznej suwerenności Europy.
Połączenie i integracja komunikacji i detekcji – ICAS to temat dyskutowany od kilku lat. Projekt 6G-ICAS4Mobility ma wykazać w jaki sposób technologia sprawdzi się w praktyce. Wtedy będzie można wykorzystać ją w przyszłym standardzie komunikacji mobilnej.
– ICAS jest uważana za kluczową technologię dla przyszłych systemów 6G. Otworzy zupełnie nowe możliwości, które znacznie wykraczają poza potencjał obecnych technologii bezprzewodowych. Integracja systemów typu wireless wpłynie również na znaczną oszczędność kosztów oraz energii – powiedział Andreas Müller, inicjator projektu 6G-ICAS4Mobility.
Andreas Müller jest project managerem działań 6G w firmie Bosch oraz liderem konsorcjum konsorcjum prowadzącego badania w ramach projektu. Przy pracy nad 6G-ICAS4Mobility chce stworzyć „sidelink” – system, który umożliwi bezpośrednią komunikację między dwoma pojazdami. Umożliwi on komunikację niezależnie od istniejącej infrastruktury łączności mobilnej czyli w przyszłości pojazdy autonomiczne będą mogły poruszać się także tam, gdzie jest słaby zasięg komórkowy.
Unia Europejska chce na rozwój sieci 6G przeznaczyć 900 mln euro w latach 2021-2027. Ale nie tylko w Europie zwiększa się tempo badań nad 6G. Podobne działania podejmują Stany Zjednoczone, Chiny, Japonia czy Korea Południowa. Pokazuje to jakie znaczenie geopolityczne ma 6G. Ostrożne przewidywania wskazują na rok 2028 jako ukończenie pierwszego standardu 6G. Ale wyścig trwa.
Źródło: infowire.pl