TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

13 milionów kary dla Orange za Neostradę

 

Na 13 mln zł  sąd wycenił wprowadzanie klientów w błąd. Kara została nałożona na Orange Polska za akcję reklamową Neostrady, która znalazła się pod lupą UOKiK w 2015 r.

Pierwsza decyzja o karze nałożonej na Orange Polska to rok 2017. Wówczas prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował, że telekom ma zapłacić 16,3 mln zł za wprowadzanie klientów w błąd. Firma odwołała się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten kary nie uchylił, ale zmniejszył ją do 13 mln zł.

Sprawa dotyczy akcji reklamowej Neostrady – zdaniem prezesa UOKiK reklamy Superpromocja Neostrady oraz Geopromocja dla Neostrady mogły wprowadzać klientów w błąd co do kosztów korzystania z sieci. Telekom już wówczas krytykował decyzję i wskazywał, że prezes UOKiK “dokonał nieuzasadnionego uproszczenia”.

[źródło: money.pl; Puls Biznesu]

Michal.Koch
Michal.Koch
Dziennikarz i researcher. Tworzy teksty o najnowszych technologiach, 5G, cyberbezpieczeństwie i polskiej branży telekomunikacyjnej.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...

Programy CAD – projektuj bez ograniczeń z ZWCAD

ZWCAD 2024 to intuicyjne i kompleksowe oprogramowanie CAD, które umożliwia użytkownikom tworzenie precyzyjnych rysunków...