Mark Zuckerberg, prezes firmy Meta — która do niedawna nazywała się Facebook — na dorocznej konferencji Connect przedstawił oczekiwania dotyczące tego, jak będzie działać kolejna wersja Internetu, a także sprzętu i oprogramowania. CEO Mety przewiduje, że metaverse (pl. metawersum) wejdzie do powszechnego użytku w ciągu 5-10 lat.
Na wizję metawersum Zuckerberga składają się wirtualne pokoje publiczne, przestrzenie do gier i osobiste domeny ludzi — tzw. przestrzenie domowe, które możne modyfikować zgodnie z potrzebami użytkowników. Możliwe będzie również zmienianie awatarów zgodnie z potrzebami oraz aktywne przełączanie się pomiędzy jedną przestrzenią w sieci a drugą.
„To brzmi jak science fiction, ale zaczynamy widzieć, jak wiele technologii się łączy” – powiedział Zuckerberg. „W ciągu najbliższych lat wiele z nich będzie już w głównym nurcie”.
Zuckerberg stwierdził, że gdy metawersum stanie się rzeczywistością, zaczniemy polegać na sprzęcie, który pozwoli ludziom czuć się obecnymi w dowolnym świecie online. Horizon Marketplace będzie natomiast miejscem, gdzie Meta pozwoli twórcom sprzedawać towary.
Portal “The New York Times” poinformował, że Meta otworzy również stacjonarne sklepy, w których będą sprzedawane produkty tworzone przez Reality Labs, czyli dział Meta odpowiedzialny za rozszerzoną rzeczywistość.
Zwrócono uwagę na rolę legislacji dotyczącej nowych mediów. Prawodawcy stali się bardziej wyrafinowani w sposobie, w jaki podchodzą do niuansów dotyczących social mediów, a wraz z popularyzacją rozmów dotyczących metawersum, prawdopodobnie zobaczymy, jak odgrywają rolę w określaniu, jak powinny działać niektóre z jego systemów.
Źródło: washingtonpost.com / press.pl