TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

„Zoom to malware” – eksperci krytycznie o popularnej aplikacji

Z aplikacji Zoom bardzo chętnie korzystamy czy to na smartfonach, czy na komputerach stacjonarnych. Eksperci uważają, że program ten jest „fundamentalnie zepsuty”.

Tylko w marcu aplikacja ta odnotowała 535% wzrost aktywności użytkowników. Z aplikacji tej korzysta nawet premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson. David Heinemeier Hansson nazwał firmę Zoom “fundamentalnie zepsutą”.

Udowodniono, że rozmowy na Zoomie nie są objęte szyfrowaniem kontrolowanym przez klienta (end-to-end). Aplikacja instaluje również ukryty serwer sieciowy na komputerach Mac, który pozostaje w użyciu nawet po odinstalowaniu programu. Dowolny hacker mógłby włączyć kamerę użytkownika zdalnie, bez jego wiedzy ani pozwolenia. W tej sprawie interweniowało Apple, po tym, jak jeden z badaczy zabezpieczeń wykrył taką lukę.

FBI natomiast wykryło dużą liczbę przypadków przejmowania telekonferencji przez hakerów, którzy obrażali jej uczestników. Ponadto sprzedawane są dane Facebookowi dla celów reklamowych na iOS. Odbywa się to także wtedy, gdy użytkownik nie ma konta na tym portalu społecznościowym.

Profesor Arvind Narayan z Uniwersytetu Princeton powiedział, że „Zoom to malware”. Dodał również, że używanie technik typowych dla złośliwego oprogramowania leży w DNA firmy.

Źródło: Dobre programy

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT – stan prac

Mijają dwa lata od rozpoczęcia budowy nowoczesnego Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT. Powstaje ono...

mObywatel 2.0 także dla przedsiębiorców

Prowadzenie małej firmy to wielkie wyzwanie. Dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej, ale też trochę...

EPIX – bieżące zmiany w punkcie wymiany

Gdyby nie EPIX, rynek telekomunikacyjny w Polsce wyglądałby dziś inaczej. To właśnie dzięki trzem...

Pieskie życie w telewizji, czyli o czym myśli Kameleon

Wyścig operatorów telewizyjnych trwa. Liczy się technologia, funkcjonalność, czyli sposoby konsumpcji treści, ilość i...