TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Z 51 tys. działających w Polsce sklepów internetowych większość ma problemy

Coraz więcej jest we Polsce sklepów internetowych. W ciągu trzech lat ten wzrost osiągnął 25 proc. Dzięki temu nasz kraj jest w czołówce najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Jednak 67 proc. tych sklepów znajduję się w słabej kondycji finansowej.

W połowie września  2021 r. w KRS zarejestrowanych było 51 tys. sklepów internetowych. To ponad 6,3 tys. więcej niż na koniec 2020 roku, co stanowi wzrost o 14 proc.

Dane z rejestru badaniu poddała największa na świecie wywiadownię gospodarczą Dun & Bradstreet.

Według szacunków polski rynek e-commerce przekroczył wartość 100 mld zł na początku 2021 r. Takie informacje podaje Rafał Gadomski, CEO Advox Studio – software house’u.  Firmy, która zrealizowała ponad 120 projektów sklepów internetowych.

– Branża jest cały czas na fali wznoszącej. Warto sobie jednak postawić pytanie, ile z tych nowo powstałych sklepów internetowych faktycznie poradzi sobie na rynku i przetrwa kolejne zmiany we wprowadzaniu i luzowaniu obostrzeń dla różnych branż, rosnącą konkurencję sklepów zagranicznych oraz naturalny z czasem powrót części klientów do zakupów stacjonarnych – komentuje Rafał Gadomski

Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej dynamika wzrostu wartości sprzedaży online zwiększyła się o 20 czy nawet 40 proc. w 2020 r. A jednak coraz więcej sklepów internetowych ma problemy z utrzymaniem się na rynku, a wiele ma problemy finansowe.

Dun & Bradstreet ocenia, że 67 proc. sklepów jest w słabej kondycji finansowej, a 8,3 proc. nawet w bardzo złej.  Jako dobrą można ocenić sytuację 23 proc. sklepów, a jedynie 1,5 proc. ma sytuację bardzo dobrą.

Od początku 2021 r. działalność zawiesiło ponad 4,4 tys. zarejestrowanych w Polsce sklepów internetowych.

Klienci rezygnują z zakupów już po dodaniu do koszyka produktów. Robi tak aż 70. proc odwiedzających sklepy internetowe.

–  Czasami konsument po prostu zmienia zdanie, lub coś mu przeszkodzi w finalizacji zakupu, ale często wina leży niestety po stronie sklepu. Klientów zniechęcają m.in. nieprzyjazny interfejs czy zbyt długi i skomplikowany proces zakupowy – mówi Rafał Gadomski, CEO Advox Studio


Źródło: telix.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Pieskie życie w telewizji, czyli o czym myśli Kameleon

Wyścig operatorów telewizyjnych trwa. Liczy się technologia, funkcjonalność, czyli sposoby konsumpcji treści, ilość i...

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...