TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Wyprawka uczniowska prosto z sieci

Tegoroczna wyprawka szkolna kosztowała średnio 656 zł, czyli o 146 zł mniej niż rok temu, a większość rodziców i opiekunów zaopatruje ucznia systematycznie przez całe wakacje, dzięki czemu rozkładają ten koszt na kilka miesięcy. Warto zauważyć, że współczesna wyprawka szkolna to nie tylko tornister, zeszyty i książki. Rodzice muszą zadbać o wyposażenie swojej pociechy w produkty elektroniczne takie jak laptopy, tablety, smartfony czy drukarki. Konsumenci coraz częściej decydują się na skorzystanie z oferty sklepów internetowych, aby skompletować wyprawkę z wyprzedzeniem.

Dane IdoSell obrazują, że zakup wyprawki w sieci zyskuje na popularności. Wskaźnik GMV e-sklepów, specjalizujących się w sprzedaży towarów w wymienionych wyżej kategoriach wzrósł w lipcu i sierpniu 2024 r. o 59 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. Co ciekawe znaczny wzrost GMV w lipcu i sierpniu 2024 r. – w porównaniu z 2023 r. – odnotowują produkty z kategorii elektronika (90 proc.) i artykuły papiernicze (43 proc.). Warto zauważyć, że ubrania nie cieszyły się tak imponującą dynamiką – przyrost o 8 proc.. Wraz ze wzrostem całkowitej wartości wszystkich towarów sprzedanych w e-sklepach, o 28 proc. zwiększyła się również liczba transakcji w 2024 r.

Przed rozpoczęciem roku szkolnego sklepy internetowe współpracujące z IdoSell, które posiadają w swojej ofercie artykuły papiernicze, elektronikę oraz ubrania odnotowują wzrost sprzedaży oraz liczbę samych transakcji. Widzimy, że konsumentom zależy na szerokiej ofercie i możliwości sprawnego skompletowania wyprawki szkolnej bez wychodzenia z domu. Po zawartości koszyków możemy wywnioskować, że zakupy przez internet są ich metodą na zapewnienie uczniom produktów najwyższej jakości w przystępnej cenie – komentuje Michał Dmitrowicz Szef Marketingu w firmie IdoSell

Konsumenci, którzy zdecydowali się na zakupy artykułów papierniczych, elektroniki oraz ubrań w ramach kompletowania wyprawki w sierpniu zdecydowanie wybierali płatności bezgotówkowe. Aż 30 proc. e-sklepów wskazało, że kupujący najczęściej decydowali się na płatność za pośrednictwem Allegro Finanse. Dużą popularnością wśród konsumentów cieszyło się również IdoPay (22 proc.) oraz Przelew24 (11 proc.). Formą dostawy, którą preferują klienci sklepów IdoSell, jest InPost Paczkomaty 24/7 (26 proc.) znaczną popularnością cieszą się również Allegro Paczkomaty 24/7 Inpost (22 proc.) oraz kurier DPD (21 proc.).

Zakupy internetowe pozwalają rodzicom i opiekunom usprawnić proces kompletowania wyprawki szkolnej. To rozwiązanie zyskuje na popularności – konsument coraz częściej decyduje się na zweryfikowanie możliwości zakupu produktów dla uczniów przez Internet. Warto jednak zauważyć, że to po stronie właściciela e-sklepu leży konieczność dopasowania oferty, wyglądu strony oraz sposobu płatności i dostawy do preferencji potencjalnego klienta. 

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze