Z TikToka, Instagrama i YouTube wyciekły dane prawie 235 milionów osób. Do ataku posłużono się techniką web scraping.
Web scraping to technika automatycznego zbierania danych ze stron internetowych. Wciąż wiele firm analitycznych tworzy duże bazy danych informacji o użytkownikach za pomocą web scraperów na popularnych stronach internetowych. Niektóre z nich często sprzedają informacje z tych baz danych innym firmom. Olbrzymia baza danych zawierająca dane prawie 235 milionów użytkowników mediów społecznościowych takich jak Instagram, TikTok i YouTube została ujawniona. Co gorsza, okazuje się, że nie była ona nawet chroniona hasłem. Zawierała ona informacje o użytkownikach, takie jak nazwiska, dane kontaktowe, zdjęcia i statystyki dotyczące obserwatorów.
Bob Diaczenko, który jest badaczem bezpieczeństwa, natknął się na trzy identyczne kopie tej bazy danych 1 sierpnia. Należała ona do firmy o nazwie Deep Social, która już nie istnieje. Mimo to osoby, które za nią stały przekonują, że „wszystkie dane są dostępne bezpłatnie dla każdego, kto ma dostęp do Internetu”. Wygląda na to, że winę za taki stan rzeczy ponoszą użytkownicy, którzy sami zdradzają zbyt dużo na swój temat.
Źródło: wwcftech