TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Smartfony popularniejsze od telewizorów

Smartfon wygrywa z telewizorem, jeśli chodzi o urządzenia, na których Polki i Polacy oglądają treści. Tak wynika z raportu SW Research. Celem badania było...

Największe zagrożenie w cyberbezpieczeństwie? Brak ludzi

Do Sejmu trafił w końcu projekt nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Nowe przepisy wcześniej czy później wprowadzą szereg obowiązków dla przedsiębiorstw telekomunikacyjnych.  MiŚOT-y będą...

Sztuczny asystent – AI w praktyce MiŚOT

Narzędzi opartych na sztucznej inteligencji coraz powszechniej używają wszyscy, a więc także właściciele i pracownicy lokalnych firm telekomunikacyjnych. Wielokrotnie pisaliśmy już o korzystaniu z...

FTTP na fali. Do 2030 roku 1,2 mld abonentów na świecie

Liczba abonentów stałego internetu szerokopasmowego w trzydziestu największych rynkach świata wzrośnie do 1,54 mld do końca 2030 roku. Tak wynika z najnowszych prognoz Point...

Obowiązek wpłat na rzecz PISF – kluczowe dane dla dostawców VOD  

Kancelaria Prawna Media informuje o najnowszej aktualizacji kryterium ilościowego kwalifikującego dostawców audiowizualnych usług medialnych na żądanie (VOD) do obowiązku wpłat na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki...

Cyberatak na Urząd Zamówień Publicznych. Mogło dojść do wycieku danych osobowych

Cyberprzestępcy uzyskali dostęp do skrzynek poczty elektronicznej części pracowników Urzędu Zamówień Publicznych. Informację w poniedziałek przekazał wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski. W wyniku...

Fiberway uruchamia nową ofertę: internet do 5 Gb/s i routery Wi-Fi 7

Fiberway wprowadza na rynek ultraszybki internet światłowodowy o prędkości do 5 Gb/s oraz nową generację routerów obsługujących standard Wi-Fi 7. To kolejny krok firmy...

Zaangażowanie – kluczowy element odporności psychicznej

Na pewno masz wokół siebie takie osoby, które jak coś powiedzą, to możesz na tym stawiać pieczątkę. Umawiają się na konkretny cel, zadanie, projekt...

Pracownicy korzystają z narzędzi AI bez wiedzy działu IT

Z badań AMP z zakresu cyberbezpieczeństwa, wynika, że jedna na trzy firmy w Polsce wprowadziła jakiekolwiek formalne zasady dotyczące używania AI. W sektorze publicznym...

USA i UE wprowadzają regulacje w wykorzystaniu AI w contact center

Obsługa klienta oparta na sztucznej inteligencji stała się bardzo popularna, a teraz pojawiają się w niej regulacje. W USA i Unii Europejskiej trwają prace...

Newsy z EPIX – listopad i grudzień 2025

Operatorzy z różnych regionów Polski inwestują w rozwój swojej infrastruktury i decydują się na zwiększenie przepustowości swoich styku z punktem wymiany ruchu EPIX. To...

4 nieoczywiste blokady rozwoju Twojego biznesu

Pracując z przedsiębiorcami od lat, zauważyłem pewien powtarzający się wzorzec. Większość z nas nie zatrzymuje się na chwilę, żeby zastanowić się, dlaczego firma nie...

Ostrożny optymizm – raport o przyszłości rynku telekomunikacyjnego

Przyjrzeliśmy się dotyczącemu branży telekomunikacyjnej raportowi Annual Industry Survey za rok 2025. Wynika z niego, że mimo globalnych napięć gospodarczych, przychody operatorów na świecie...

Czarne chmury zbierają się nad X – Komisja Europejska nałożyła na platformę 120 mln kary

120 mln euro to kara, jaką na X nałożyła Komisja Europejska. Wyniknęło to z obowiązków zawartych w Akcie o usługach cyfrowych (DSA). Na reakcję...

Na jaki telefon zdecydować się w 2025 roku?

Wybór nowego smartfona w 2025 roku to decyzja, która wymaga przemyślenia kilku kluczowych aspektów. Rynek urządzeń mobilnych oferuje obecnie tak szeroką gamę możliwości, że...

Ponad 80 mln kary dla Vectry za bezprawne podwyżki abonamentu

Już wcześniej Prezes UOKiK Tomasz Chróstny kwestionował nieprawidłowo wprowadzane przez Vectrę zmiany w umowach. W 2022 roku została na spółkę nałożona kara. W marcu tego...