TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Weryfikacja tożsamości abonentów w PKE

Przedsiębiorca telekomunikacyjny przed rozpoczęciem świadczenia usług musi skontrolować tożsamość osoby, z którą zawiera umowę. Zasada ta zostaje utrzymana przez PKE. Dzięki temu przedsiębiorca uniknie kary za świadczenie usługi bez potwierdzenia danych.

Czy PKE wprowadza zmiany dotyczące weryfikacji tożsamości abonentów?

Oczywiście. Jednak podstawowa zasada, która nakazuje operatorom telekomunikacyjnym najpierw sprawdzić tożsamość danej osoby, a dopiero później rozpocząć świadczenie jej usług telekomunikacyjnych, pozostaje bez zmian.

Modyfikacja i rozszerzenie pojawia się w katalogu środków, za pomocą których przedsiębiorca telekomunikacyjny będzie mógł weryfikować tożsamość abonenta przed przystąpieniem do świadczenia usługi. Nowością jest chociażby odwołanie do aplikacji mObywatel, ale również korzystanie z podpisu zaufanego.

Modyfikacją jest także rozszerzenie w zakresie środków identyfikacji elektronicznej służących do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym o spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe czy krajowe instytucje płatnicze.

–  Rozszerzenie możliwych sposobów weryfikacji tożsamości uprości zawieranie umów w formie dokumentowej, choć po wielu przeprowadzonych spotkaniach w sprawie wdrożenia PKE stwierdzamy, że weryfikacja dowodu tożsamości w trakcie instalacji jeszcze długo nie odejdzie do lamusa – mówi Justyna Dzierżawska, radczyni prawna itBlegal.

Źródło: okablowani.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze