W lipcu br. Urząd Komunikacji Elektronicznej informowało o prowadzeniu działań zmierzających do wypracowania modelu wymiany komunikatów pomiędzy operatorami lub dostawcami usług na potrzeby realizacji uprawnienia abonenta do zachowania ciągłości usługi dostępu do internetu, w przypadku zmiany dostawy usługi. Zainteresowanych operatorów UKE zaprasza do udziału w konsultacjach projektowych.
Swoje stanowisko można wyrazić na piśmie skierowanym do UKE na adres ul. Giełdowa 7/9, 01-211 Warszawa – z dopiskiem: „Stanowisko dotyczące projektu modelu wymiany informacji pomiędzy dostawcami usługi dostępu do internetu” w terminie do 15 września 2020 r. Istnieje również możliwość dodatkowego przesłania stanowiska w wersji elektronicznej na adres: sekretariat.dt@uke.gov.pl.
Propozycja realizacji wspomnianego procesu dostępna jest na stronie Urzędu. UKE zaznacza, iż jest to propozycja realizacji uprawnienia w okresie przejściowym, do czasu wybudowania przez UKE systemu umożliwiającego komunikację pomiędzy przedsiębiorcami.
Uproszczony schemat tymczasowego modelu procesu polegającego na zapewnieniu
abonentowi prawa do zachowania ciągłości usługi w ramach procesu zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu przedstawia się następująco:
Źródło: uke.gov.pl