W reakcji na projekt ustawy o wprowadzeniu “podatku od reklam” część polskich mediów wystosowała list otwarty do władz Rzeczpospolitej Polskiej, w którym sprzeciwiają się wprowadzaniu “składki z tytułu reklamy”.
Sygnatariusze listu wskazują na szkodliwość projektowanego obciążenia finansowego. Jego efektem będzie osłabienie mediów, ograniczenie możliwości finansowanie jakościowych treści i pogłębienie nierównego traktowania podmiotów. Protest ma potrwać przez 24 godziny a jego sygnatariuszami jest blisko 50 wydawnictw. Z pełną treścią listu i listą sygnatariuszy można zapoznać się na przykład tutaj:
https://www.pb.pl/list-otwarty-mediow-do-rzadu-1107904
Sytuacja na rynku mediów i próby wprowadzenia nowych podatków pośrednio uderzają także w MiŚOT. Lokalni operatorzy odpisują i tłumaczą się swoim abonentom dlaczego ci nie mogą znaleźć bieżących informacji w sieci.
– Od rana do naszych telekomunikacyjnych firm zgłaszają się klienci, że nie działają im strony i kanały w telewizji. Uspokajamy – mówi Monika Kosińska, prezes zarządu KOLNET sp. z o.o. – Jako operatorzy świadczymy dostęp do treści i kanałów telewizyjnych, jednak nie odpowiadamy za ich treść. Jeśli więc abonenci są niezadowoleni z treści, które widzą w internecie lub telewizji, zawsze mogą zgłosić swoje niezadowolenie do autorów tych treści. My usługę w zakresie dostępu do sieci czy do wykupionych pakietów telewizyjnych nadal zapewniamy.
Projekt MdM, jako wydawca mediów branżowych, w tym ISPortal, ICT Professional, MiŚOT PING, ISP Forum, solidaryzuje się z protestującymi i też jest przeciwny podatkowi od reklam.
Więcej na ten temat przeczytacie także: