TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Tory w roli elektrowni dzięki fotowoltaice

Transformacja energetyczna to hasło, które ostatnio pojawia się w dyskusjach publicznych coraz częściej. Potrzebne są nowoczesne rozwiązania, które pozwolą spełniać rosnące zapotrzebowanie na energię elektryczną oszczędzając kosztów ekologicznych. Greenrail proponuje rozwiązanie, które pozwoli zmienić podkłady kolejowe w fotowoltaikę.

Nowoczesne rozwiązanie proponowane przez Greenrail do wykorzystania na kolei oparte jest na specjalnych podkładach kolejowych. Zastosowano w nich zintegrowane panele słoneczne. Wytwarzana w ten sposób energia może być następnie wykorzystana do zasilania pociągów, oświetlenia stacji kolejowych, a nawet okolicznych miejscowości.

Rozwiązanie przetestowano we Włoszech. Przez pół roku sprawdzano, jak wygląda w praktyce zastosowanie tej technologii.

Greenrail przekonuje o skuteczności rozwiązania

Firma zapewnia, że podkłady będą łatwe w montażu i konserwacji.

Czyszczenie 1 km fotowoltaiki na torach zajmuje zaledwie kilka minut, a wykorzystuje się do tego wózek wyposażony w szczotki i strumień wody pod spodem. Ułatwia to szybkie czyszczenie dużych powierzchni oraz pozwala zaoszczędzić zasoby i czas w porównaniu z konserwacją konwencjonalnych instalacji fotowoltaicznych – wyjaśnia firma Greenrail.

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Greenrail przeprowadził serię testów. Ocenił w nich efektywność energetyczną fotowoltaiki na podkładach, jej odporność na warunki atmosferyczne i wpływ na funkcjonowanie kolei. Wstępne wyniki potwierdzają trwałość rozwiązania i skuteczność jego zastosowania.

– Jak dotąd wstępne opinie były bardzo pozytywne i obiecujące, zarówno jeśli chodzi o efektywność energetyczną elementów fotowoltaicznych, jak i ich zdolność do wytrzymywania wymagań eksploatacyjnych kolei – mówi Emanuele Occhipinti, dyrektor generalny Greenrail.

Zgodnie z deklaracjami Greenrail1 km podkładów fotowoltaicznych może wygenerować 44 MWh rocznie. Energię będzie można dostarczyć do sieci lub wykorzystać na samej kolei do zasilania stacji, przejazdów kolejowych i sygnalizacji świetlnej.

– Integrując moduły fotowoltaiczne z podkładami kolejowymi Greenrail, przekształcamy koleje w wysoce produktywne, zrównoważone elektrownie energetyczne. Co więcej, wykorzystując w produkcji podkładów materiały pochodzące z recyklingu, takie jak guma i plastik, pokazujemy nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój – zapewnia Emanuele Occhipinti.

Zgodnie z zapewnieniami w ciągu roku firma ma mieć gotowy produkt. Rozwiązanie będzie można stosować na rynku międzynarodowym.

Źródło: spidersweb.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Nowy, uniwersalny kabel kanalizacyjny w xbest.pl

OPTIX Saver LSZH ZW-NOTKtsdDb UNMC301 to zewnętrzno-wewnętrzny kabel, będący uzupełnieniem rodziny wielotubowych, magistralnych światłowodów...

Czy Apple na Let Unfastened zaprezentuje funkcję edycji zdjęć opartą na AI?

Apple ma pracować nad funkcją edycji zdjęć, która wykorzystuje sztuczną inteligencję. Możliwe, że zaprezentuje...

Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT – stan prac

Mijają dwa lata od rozpoczęcia budowy nowoczesnego Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT. Powstaje ono...

mObywatel 2.0 także dla przedsiębiorców

Prowadzenie małej firmy to wielkie wyzwanie. Dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej, ale też trochę...