Użytkowników social mediów liczy się już nie w milionach, a w miliardach! Platformy społecznościowe stały się tak nieodłączną częścią życia, że w przypadku wielu ludzi cała ich aktywność w internecie przeniosła się właśnie tam. Internauci nie tylko udostępniają tam zdjęcia i kontaktują się z bliskimi, ale też poszukują wartościowych informacji i… robią zakupy. To dobra wiadomość dla właścicieli firm, dla których media społecznościowe są potężnym narzędziem umożliwiającym dotarcie do docelowych grup odbiorców i nawiązanie z nimi trwałych relacji. Jakie bezpośrednie korzyści przyniesie Ci marketing w social mediach?
Czym jest social media marketing?
Marketing w mediach społecznościowych polega na promowaniu marki, produktu lub usługi za pomocą platform takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter.
Ze względu na to, że sieci społecznościowe mocno rozrosły się w ostatnich latach, także i social media marketing obejmuje rozbudowane i niekiedy różnorodne działania. Jeśli chcesz, aby był efektywny (i efektowny zarazem), nie możesz zapominać o:
- tworzeniu i udostępnianiu wysokiej jakości treści – w tym materiałów tekstowych, graficznych i video;
- interakcjach z użytkownikami – przygotuj się na to, że Twoi odbiorcy będą zadawali mnóstwo pytań, a odpowiedź na nie to jeden z najlepszych sposobów budowania relacji;
- dodawania relacji z tego, co dzieje się w Twojej firmie – promocji, eventów, konkursów dla klientów, programach lojalnościowych, sezonowych ofert (możesz to sprytnie wykorzystać do linkowania do swojej witryny);
- prowadzeniu płatnych kampanii reklamowych – to niezbędne, jeśli chcesz systematycznie zwiększać liczbę swoich odbiorców i prowadzić działania również poza mediami społecznościowymi.
Warto przy tym uzmysłowić sobie, dlaczego działalność i reklama w mediach społecznościowych jest tak skuteczna. Największą siłą tego typu platform nie jest wcale dostęp do ogromnej bazy potencjalnych klientów (choć to niewątpliwa zaleta), ale możliwość zbierania ich danych. Nigdzie indziej w tak pełny sposób nie dowiesz się, jakie są ich przyzwyczajenia zakupowe, co lubią i co robią w wolnym czasie, jakie komunikaty do nich przemawiają i jakie produkty kupują w sieci. W efekcie możesz stworzyć maksymalnie dopasowaną do Twojego profilu personę zakupową, a dzięki temu prowadzić o wiele skuteczniejsze i korzystniejsze finansowo kampanie marketingowe.
Prowadzenie social media – bez tego żadna strategia marketingowa się nie uda!
Skuteczny social marketing ma pozytywny wpływ na Twoją markę. Uczłowiecza ją i przybliża klientowi, dzięki czemu zdobywa jego zaufanie, lojalność i uznanie. Każdy Twój kolejny krok będzie jeszcze skuteczniejszy, jeśli zaakcentujesz wartości osobiste i pokażesz, że dla Ciebie są równie istotne, co dla klienta. Wszyscy lubimy otaczać się ludźmi, którzy podzielają nasze zdanie – nie ważne, czy chodzi tu o relacje personalne, czy zwykłe zakupy. Media społecznościowe łączą, bez względu na poziom relacji.
Marketing społecznościowy daje też firmom i ich klientom możliwość interakcji – coś, co nie jest możliwe w tradycyjnych mediach. To pozwala Ci nie tylko łatwo zebrać opinie na temat Twoich produktów i usług, ale też zaangażować odbiorów, pozwolić im wyrazić siebie i aktywnie uczestniczyć w życiu Twojej marki. Pamiętaj, że zaangażowany klient, to klient, który niechętnie odejdzie do konkurencji – końcu zainwestował w Twoją firmę swój czas i energię.
To nie wszystkie zalety, jakie przyniesie Ci social media marketing. Warto wymienić również:
- możliwość kształtowania zachowań konsumenckich według swoich potrzeb – media społecznościowe mają na to ogromny wpływ!
- wgląd do działań konkurencji – dzięki mediom społecznościowym łatwo zorientujesz się, jakie kampanie prowadzą firmy z Twojej branży i na jakich trendach bazują;
- zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach – Google czerpie dużo informacji o Twojej firmie właśnie z social mediów;
- możliwość skutecznego remarketingu – dzięki platformom społecznościowym w mniej nachalny sposób dotrzesz do osób, które z jakichś powodów zrezygnowały z zakupów w Twoim sklepie.
Nie ma wątpliwości, że skuteczny marketing Twojej firmy ma pozytywny wpływ na sprzedaż i konwersję. Ostatecznie taki jest główny cel wydatków na wszelkiego rodzaju marketingu – reszta korzyści tylko do tego celu prowadzi.
Co może zrobić dla Ciebie agencja marketingowa social media?
Prowadzenie social media jest wysoce skuteczne, ale wymaga dużych pokładów systematyczności i wiedzy. Przyczyną niepowodzeń na takich platformach nie jest niewystarczająca aktywność, ale aktywność niewłaściwa, niedopasowana do odbiorcy, chaotyczna, niepełna. Tak, jak każda inna strategia marketingowa, także i prowadzenie mediów społecznościowych wymaga opracowania planu działania opartego na rzetelnych danych i jego konsekwentnej realizacji.
Ten ogromny potencjał pomoże Ci wykorzystać agencja social media, zwłaszcza taka, która Twoimi platformami społecznościowymi zajmie się od A do Z – od analizy grup docelowych, poprzez opracowanie języka komunikacji i wizualnej reprezentacji marki, aż po stworzenie kampanii reklamowych. Takie usługi świadczy m.in. Kohai – https://kohai.pl/oferta/social-media-marketing/. Korzystając z tego typu usług, unikniesz najpoważniejszych błędów, których doświadcza wiele osób zajmujących się social media marketingiem: niespójności z ogólną wizją marki, przepalania budżetu reklamowego czy kontrowersyjnych dla odbiorców zachowań.
Tego typu social media marketing jest nie tylko dla firm, które nie mają czasu zająć się tą kwestią. To atrakcyjna opcja dla wszystkich, którym zależy na zbudowaniu solidnej, wieloletniej strategii reklamowej, która po czasie będzie sama na siebie pracować.