TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Problemy z zakupem biletu PKP Intercity to skutek cyberataku

To cyberatak odpowiedzialny jest za problemu ze sprzedażą biletów PKP Intercity pod koniec stycznia tego roku. Firma podaje skalę działań. Jej infrastruktura, jako jedna z krytycznych, jest jednym z priorytetowych celów atakujących. Przewoźnik wciąż mierzy się z tego typu zagrożeniami.

Wszystko zaczęło się pod koniec stycznia, gdy pojawiły się problemy z systemem sprzedaży biletów PKP Intercity. Na platformie X przewoźnik poinformował jedynie, że  zakup biletów w systemie e-IC oraz aplikacji mobilnej nie był wówczas możliwy.

W lutym prowadzone były działania wyjaśniające i pojawiło się więcej informacji.

Rynek Kolejowy podaje, że podczas debaty otwarcia Forum Bezpieczeństwa Kolejowego prezes zarządu PKP Intercity Janusz Malinowski poinformował, że problemy systemu sprzedaży biletów wynikały z cyberataku. W ciągu godziny odnotowano100 mln wejść. To działanie to DDos. Nie był to ani pierwszy ani jedyny taki atak w tym roku.

Coraz więcej cyberataków na kolej

Ten cyberatak miał miejsce 26-27 stycznia 2025 r. Zgodnie z zapewnieniami przewoźnika obserwowany był na bieżąco, jednak ze względów bezpieczeństwa nie podaje on dalszych informacji. Wiadomo jedynie, że informacja o incydencie została przekazana do CSIRT NASK.

Ale nie był jedynym tego typu w ostatnim czasie.

Zauważamy zintensyfikowanie ataków na nasze serwisy sprzedażowe. W roku 2025 odnotowaliśmy kilka ataków o skali porównywalnej do tego z 26/27 stycznia – podaje PKP Intercity.

Źródło: cyberdefence24.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze