To cyberatak odpowiedzialny jest za problemu ze sprzedażą biletów PKP Intercity pod koniec stycznia tego roku. Firma podaje skalę działań. Jej infrastruktura, jako jedna z krytycznych, jest jednym z priorytetowych celów atakujących. Przewoźnik wciąż mierzy się z tego typu zagrożeniami.
Wszystko zaczęło się pod koniec stycznia, gdy pojawiły się problemy z systemem sprzedaży biletów PKP Intercity. Na platformie X przewoźnik poinformował jedynie, że zakup biletów w systemie e-IC oraz aplikacji mobilnej nie był wówczas możliwy.

W lutym prowadzone były działania wyjaśniające i pojawiło się więcej informacji.
Rynek Kolejowy podaje, że podczas debaty otwarcia Forum Bezpieczeństwa Kolejowego prezes zarządu PKP Intercity Janusz Malinowski poinformował, że problemy systemu sprzedaży biletów wynikały z cyberataku. W ciągu godziny odnotowano100 mln wejść. To działanie to DDos. Nie był to ani pierwszy ani jedyny taki atak w tym roku.
Coraz więcej cyberataków na kolej
Ten cyberatak miał miejsce 26-27 stycznia 2025 r. Zgodnie z zapewnieniami przewoźnika obserwowany był na bieżąco, jednak ze względów bezpieczeństwa nie podaje on dalszych informacji. Wiadomo jedynie, że informacja o incydencie została przekazana do CSIRT NASK.
Ale nie był jedynym tego typu w ostatnim czasie.
„Zauważamy zintensyfikowanie ataków na nasze serwisy sprzedażowe. W roku 2025 odnotowaliśmy kilka ataków o skali porównywalnej do tego z 26/27 stycznia – podaje PKP Intercity.
Źródło: cyberdefence24.pl