Wiele osób ma dzisiaj problemy z płatnościami Blik. Zgłaszają to do samego operatora, ale informują też na stronach internetowych. Okazuje się, że awaria jest wynikiem ataku DDoS.
Od pewnego czasu internauci zgłaszają problemy z działaniem Blika:
Chciałbym poinformować że w żadnym banku dzisiaj nie działa generowanie kodów Blik.
Blik nie działa.
Coś chyba znowu jest nie tak.
Piszą o problemach sieci, a liczba zgłoszeń w serwisie downdetector rośnie lawinowo.

Użytkownicy zgłaszają, że płatności związane są z różnymi bankami, więc najwyraźniej dotyczy to wszystkich obsługujących Blik.
Awaria jest wynikiem ataku DDoS
Obecnie obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS, który może powodować czasowe problemy z realizacją płatności Blikiem. Trwają prace nad przywróceniem płynności działania – przekazali przedstawiciele Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika na X.

Wygląda na to, że problem jest poważny. Atak DDoS obserwowany był od wczesnych godzin porannych, czyli na długo przed tym, gdy pierwsi użytkownicy odczuli jego skutki i postanowili to zgłosić.
Kolejny problem z Blik-iem w krótkim czasie
Niedawno Blik odnotował podobne problemy. W sobotę rano doszło do awarii płatności. Wtedy dość szybko spółka PSP podała we wpisie w mediach społecznościowych, że sytuacja wraca do normy – infrastruktura jest zabezpieczana, a sytuacja stale monitorowana.
Oby tym razem również udało się szybko uporać z problemem, chociaż atak DDoS polegający na przeciążeniu serwerów nadmiernym ruchem z wielu źródeł może zablokować płatności Blik na dłuższy czas.
Aktualizacja z 4 listopada
Dzisiaj płatności Blik działają prawidłowo. Firma usuwa informacje o awarii ze swoich social mediów, przeprasza za zaistniała sytuację. Również w serwisie downdetector widać uspokojenie.

Pojawiła się również informacja, jakie są procedury odzyskania pieniędzy po wczorajszej awarii, jesli zniknęłyby z konta, a płatność nie zostałaby pozytywnie zakończona:
Środki powinny zostać zwrócone na konto w najbliższym czasie. Jeżeli zwrot nie wpłynie do końca kolejnego dnia roboczego, uprzejmie prosimy o złożenie pisemnej reklamacji do banku, z którego została wykonana transakcja. Bank posiada niezbędne informacje do udzielenia odpowiedzi. Jeśli będzie potrzebował dodatkowych informacji, zapewne zwróci się drogą formalną do nas i integratora płatności, który podpisał umowę na obsługę transakcji. BLIK kontaktuje się z bankiem tylko drogą formalną, a rozliczenie środków z kontem klienta leży po stronie banku – napisano na Facebooku Blika.
Źródło: downdetector.pl, tvn24.pl, facebook.com/BLIKPL


