TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Prawidłowe zakończenie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Podstawą świadczenia usług telekomunikacyjnych jest umowa zawarta pomiędzy stronami w formie przewidzianej przepisami prawa. Umowy te mogą zostać zakończone jednak w różny sposób. Niniejszy artykuł przedstawia podstawowe sposoby zakończenia umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Rozwiązanie a wypowiedzenie umowy

Bardzo często oba wskazane wyżej sformułowania – rozwiązanie i wypowiedzenie stosowane są wymiennie. Mają one jednak inne znaczenia w języku prawnym. Rozwiązanie umowy może być rozumiane zarówno jako zakończenie umowy i jako czynność prawna. Na potrzeby niniejszego artykułu rozwiązanie umowy będzie rozumiane jako czynność prawna. 

Doktryna prawna, uznaje, że rozwiązanie umowy może nastąpić za zgodną wolą stron. Dzieje się to w momencie, gdy obie strony będą chciały zakończyć umowę np. w związku z podpisaniem nowej umowy. Prawo telekomunikacyjne przewiduje również możliwość rozwiązania umowy w przypadku przeniesienia numeru. 

Dostęp tylko dla zalogowanych użytkowników

Michał Latuszewski
Michał Latuszewski
radca prawny, partner zarządzający kancelarii KLARP. Specjalizuje się w prawie nowych technologii, w szczególności w obsłudze branży telekomunikacyjnej oraz IT

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze