Zadowolenie z zabezpieczeń pracy zdalnej deklaruje 86 proc. szefów ds. bezpieczeństwa IT. Jednak pracownicy zgłaszają pewne problemy. Głównie jest to słaba jakość połączeń internetowych czy zdalne rozwiązywanie problemów technicznych.
Przez pracę zdalną zwiększa się możliwość cyberataków. Badanie Citrixa “The state of security in a hybrid world” wskazuje, że organizacje IT starają się temu zapobiec. Objęło ono 1250 decydentów ds. bezpieczeństwa IT w średnich i dużych organizacjach z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Holandii i USA oraz 3603 pracowników.
Szefowie ds. bezpieczeństwa ufają w swoje umiejętności w zakresie cyberbezpieczeństwa. Chociaż w momencie wybuchu pandemii tylko 46 proc. decydentów ds. bezpieczeństwa czuło się „w pewnym stopniu” przygotowanych do pracy zdalnej, to teraz wyniki są znacznie lepsze. 84 proc. szefów i menedżerów IT security deklaruje, że czuje się „bardzo” lub „w pewnym stopniu” przygotowanych do zabezpieczenia pracy zdalnej i hybrydowej. 71 proc. uważa również, ze obecnie firma jest lepiej zabezpieczona przed cyberzagrożeniami niż przed pandemią.
58 proc. badanych mówi o wzroście inwestycji firmowych w zabezpieczenia o średnio 40 proc.
Pracownicy natomiast chętnie pracują zdalnie. 66 proc. z nich mówi o swobodzie pracy na dowolnym urządzeniu. Także 52 proc. decydentów ds. bezpieczeństwa twierdzi, że w przyszłości praca będzie odbywać siew formie zdalnej lub hybrydowej.
Jednak pracownicy zgłaszają też problemy z formułą pracy online związane. Jest to przede wszystkim słaba jakość połączenia, o której mówi 43 proc. z nich. Zdalne rozwiązywanie problemów technicznych wymienia 34 proc. Brak możliwości uzyskania szybkiego wsparcia IT to problem 32 proc. pracowników.
Także osoby zajmujące się bezpieczeństwem IT znajdują pewne problemy w pracy zdalnej. 74 proc. z nich mówi o bardziej złożonych procesach i procedurach przy tej formie pracy. 73 proc. zauważa też większą liczbę cyberzagrożeń, za którymi stara się nadążyć.
Źródło:crn.pl