Kilkuminutowy film edukacyjny w rozszerzonej rzeczywistości zaprezentował w Gdańsku tamtejszy oddział IPN. Młodzi ludzie mogli zobaczyć film pod tytułem „Kryptonim +Wakacje Zuzanny+” oraz zagrać w edukacyjną „Grę szyfrów”. Do jej potrzeb sprowadzono mobilny showroom gamingowy.
Wirtualna rzeczywistość pojawia siew coraz to nowych obszarach naszego życia. Ma tego świadomość także IPN. Uwzględniając szczególnie potrzeby młodych odbiorców wchodzi w nowe technologie i poprzez nie prezentuje historię. W Gdańsku uczniowie mogli się o tym przekonać na projekcji specjalnego filmu oraz w mobilnym showroomie gamingowym oferującym „Grę Szyfrów”.
Dyrektor gdańskiego oddziału IPN dr Paweł Warot mówił o tym, że chociaż o historii można mówić w różny sposób, to młode pokolenie spędza więcej czasu w sieci, dlatego także IPN powinien za tym nadążać.
Gdański pokaz odbył się w Multikinie i miał miejsce w ramach obchodów 100. rocznicy powstania Klubu Sportowego “Gedania”. Towarzysząca projekcji „Gra Szyfrów” jest innowacyjnym projektem gamingowym przygotowany przez Biuro Nowych Technologii IPN. Składa się z trzech misji i prezentowana jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Odbywa się w rzeczywistości wojny polsko-bolszewickiej i mówi o wpływie polskiej kryptologii na jej finał. Grające osoby wcielają się w żołnierzy wojny polsko-bolszewickiej z 1920 roku i uruchamiają urządzenia komunikacyjne sprzed 100 lat.
W trakcie wydarzenia organizowanego przez IPN gra dostępna była na VR oraz PC. Grać mogły grupy zorganizowane, a w godzinach popołudniowych także wszyscy chętni.
– Mimo że czytacie książki, jak bierzecie udział w lekcjach historycznych, to żyjecie w całkiem innym świecie niż ten, w którym powstawał IPN. Duża część waszej edukacji, codziennej aktywności, wasze zakupy, wasze relacje z rówieśnikami, odnoszą się bardzo często do mediów społecznościowych – stwierdził dr Karol Nawrocki, prezes Instytutu Pamięci Narodowej – Stąd pomysł powstania Biura nowych Technologii IPN. (…)Szukajcie w nowych technologiach prawdziwych bohaterów, bo historia Polski XX wieku dała nam takie postacie, których życiorysy są gotowymi scenariuszami do gier, filmów, do edukacji historycznej – dodał.
Źródło: portalsamorzadowy.pl, radiogdansk.pl