TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Bieżące problemy operatorów telekomunikacyjnych, sposoby na ich rozwiązanie i plany na przyszłość – podsumowanie najchętniej czytanych tekstów w kwietniu

Za nami kwiecień i warto podsumować te teksty, które budziły największe zainteresowanie i najczęściej były czytane. Do niektórych warto wrócić, bo zawierają wiele ważnych dla operatorów telekomunikacyjnych informacji czy stanowią podpowiedź, jak planować działania. Czym najbardziej zainteresowani byli czytelnicy i czytelniczki ISPortalu w kwietniu?

Jak wyglądają postępy budowy data center w Jaworznie?

Wiele osób zainteresowały postępy w budowie data center grupy MiŚOT w Jaworznie. Chociaż jego budowa będzie trwać przez lata, to dzięki strukturze modułowej możliwe będzie uruchamianie poszczególnych elementów niezależnie.

Podczas budowy bardzo wiele uwagi poświęcane jest kwestiom energetycznym. Rozdzielnia średniego napięcia wraz z pierwszą komorą transformatorową jest właśnie w trakcie odbiorów. 

Więcej na ten temat można przeczytać w jednym z najpopularniejszych tekstów kwietnia, czyli:

My pytamy – ministerstwo odpowiada

Michał Koch wysłał w kwietniu szereg zapytań do ministerstw dotyczących spraw ważnych dla MiŚOT-ów. Jeden z tekstów, który zawierał odpowiedzi na te pytania, znalazł się w czołówce najchętniej czytanych w kwietniu.

Deregulacja rynku, uproszczenia legislacyjne i wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami – to kierunki, w których zmierza polska telekomunikacja zdaniem Ministerstwa Cyfryzacji. Jak ministerstwo ocenia poziom regulacji w telekomunikacji, co dalej z SIDUSIS oraz plany dotyczące działań ministerstwa w sprawie przyspieszenia inwestycji w telekomunikacji – to pytania, na które odpowiedzi znalazły się w tekście.

Podyskutujmy o sytuacji operatorów telekomunikacyjnych

W połowie miesiąca na łamach ISPortalu pojawiła się dyskusja dotyczący teraźniejszości MiŚOT-ów, ich sukcesów i porażek. Próbowaliśmy zastanowić się, co można zrobić lepiej, a w jakich obszarach nie trzeba nawet się ścigać z największymi, bo nie ma to sensu.

Mali i średni mają swoje mocne strony, z których lokalność i otwartość na dialog z klientem są najważniejszymi kwestiami. Tym wygrywają z dużymi, którzy są gdzieś tam daleko zajęci zarabianiem pieniędzy, a niekoniecznie świadczeniem jak najlepszych usług. Są jednak takie kwestie, które ci mniejsi mogą jeszcze poprawić, by stać się lepiej widocznymi i docierać do większej liczby osób.

Nasz wywiad liderem kwietnia

Największe zainteresowanie wśród czytelników i czytelniczek w kwietniu wzbudził nasz wywiad z Łukaszem Hamerskim z M@xnetu. Operator telekomunikacyjny z Gdyni podpowiada, w jaki sposób konkuruje na technologie z największymi graczami na rynku.

W wywiadzie poruszony został nie tylko temat sukcesów, ale problemów, jakie napotyka na swej drodze. Chociażby te z konkursem CPPC i niejasnymi zasadami dotyczącymi zwycięstwa i podpisywania umowy. Znalazła się też refleksja nad tym, kiedy mały przestaje być tak zupełnie mały i musi zmienić podejście do zarządzania firmą:

– Sposób zarządzania „na małą firmę” przestał się sprawdzać na poziomie 20 zatrudnionych osób. Nauczyłem się wtedy, że trzeba część kompetencji przekazać niżej, wyznaczyć kierowników i menadżerów projektów – zauważył Łukaszem Hamerskim z M@xnetu.

Co dalej?

W maju spotkamy się z wieloma MiŚOT-ami na Ogólnopolskim Zjeździe w Wiśle. Na pewno wsłuchamy się w ich głosy, przyjrzymy problemom i tematom, które najbardziej ich nurtują. Na wszystkie postaramy się odpowiedzieć w majowych tekstach.

MiŚOT-y – JESTEŚMY TU DLA WAS!

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze