Poczta Polska uruchamia usługi cyfrowe. Znaczek pocztowy kupimy przez internet

505
fot. Pixabay

Poczta Polska uruchomiła specjalną witrynę internetową, umożliwiającą szybki dostęp do usług cyfrowych. Na jednej stronie można m.in. nadać przekaz, kupić znaczek, wygenerować naklejkę na paczkę czy zapłacić mandat.

Poprzez stronę www.poczta-cyfrowa.pl można skorzystać z usługi eINFO, czyli elektroniczego awizo, czy możliwości złożenia żądania dosyłania przesyłek na nowy adres, jeśli został zmieniony. Z usług tych można skorzystać przy wykorzystaniu Profilu Zaufanego, którym potwierdza się swoją tożsamość. Za pośrednictwem tej strony można nadać cyfrowy przekaz pocztowy bądź przesłać pieniądze. Poczta udostępnia również możliwość szybkiego zapłacenia mandatu.

Poza tym istnieje możliwość zamówienia prenumeraty wprost do skrzynki na listy, oraz dostęp do sklepu z kolekcjami znaczków i kartek. Strona umożliwia też kupienie znaczka pocztowego czy wysłanie kartki pocztowej. Klienci mogą za jej pośrednictwem wygenerować nalepkę adresową do nadania paczki, którą można następnie szybko nadać w blisko 400 placówkach pocztowych, dzięki rozwiązaniu typu fast track, które zostało wprowadzone m.in. w największych miastach Polski. W wytypowanych placówkach klienci wysyłający paczkę będą obsługiwani poza kolejnością, a dedykowane dla nich okienko będzie oznaczone specjalną naklejką – przypomniała Poczta w komunikacie.
Dla klientów z grupy eCommerce, Poczta zaimplementowała dostęp do eSklepu, gdzie można znaleźć produkty do pakowania i zabezpieczania zawartości przesyłek, zarówno listów, jak i paczek.

Zmiany te są wynikiem informatyzacji poczty i przekształcenie w Narodowego Operatora Cyfrowego. To nie wszystkie zmiany. Kolejnym etapem będzie udostępnienie nowoczesnej aplikacji mobilnej oraz nowa strona dla wszystkich spółek z pocztowej grupy kapitałowej.
„Rozwój informatyczny i technologiczny, to obecnie jedno z najważniejszych wyzwań dla szeregu branż i przedsiębiorstw. Pandemia przyspieszyła cyfryzację naszego życia, a Poczta Polska chce sprostać oczekiwaniom klientów informatyzując swoje usługi” – oświadczył wiceprezes Poczty Krzysztof Falkowski.

Źródło: PAP