Polkomtel ponownie został ukarany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tym razem uznano, że operator sieci telekomunikacyjnej Plus narusza interesy klientów korzystających z taryf prepaidowych. Telekom musi zapłacić ponad 20 mln zł kary. Operator nie zgadza się z decyzją UOKiK.
Po analizie ofert prepaidowych i skargach klientów Plusa – prezes UOKiK uznał, że naruszane są interesy klientów. Zgodnie z regulaminem firmy, użytkownik tzw. taryfy elastycznej na kartę po doładowaniu za 50 zł, może przez 90 dni wykonywać połączenia. Jednak gdy nie wykorzysta wszystkich środków i nie doładuje ponownie karty – pieniądze przepadają.
Aby je odzyskać należy złożyć reklamację. Operator jednak nie wypłaca ich w gotówce, a zwraca je na konto abonenckie.
Zdaniem regulatora w ten sposób Plus utrudnia zmianę firmy telekomunikacyjnej. Tomasz Chróstny, prezes UOKiK-u podkreślił, że z racji tego, że „na rynku usług telekomunikacyjnych panuje duża konkurencja, to konsument powinien móc swobodnie wybierać najlepsze dla siebie oferty pre-paid. Tak się jednak nie dzieje bowiem konsument jest zmuszony do wykupywania doładowań tylko od jednego operatora z obawy przed utratą zgromadzonych na karcie środków pieniężnych”.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zachęca do składania reklamacji.
– Każdy może się powołać na decyzję UOKiK i żądać zwrotu niewykorzystanych środków – napisano w komunikacie UOKiK-u.
Polkomtel nie zgadza się z decyzją urzędu. Uważa, że jego decyzja jest nieprawomocna i nie stanowi podstawy do składania reklamacji. Telekom złoży odwołanie do sądu.
Źródło: UOKiK