Klienci Play otrzymują od operatora informacje o wprowadzanych podwyżkach. Zmiana cennika przesyłana jest drogą listowną lub mailową. Nowe ceny będę obowiązywać po miesiącu od przesłania korespondencji. Kogo dotyczą podwyżki i dlaczego są wprowadzane?
Play rozsyła do wybranych klientów informacje o podwyżkach. Ci, którzy zmian nie zaakceptują, mogą wypowiedzieć umowę jeszcze przed datą wejścia podwyżek w życie. Nastąpi to po miesiącu od przesłania informacji. Takie rozwiązanie umowy nie będzie wiązać się z koniecznością zwrotu ulg i zapłaty odszkodowania na rzecz operatora.
Kogo dotyczą podwyżki w Play?
Podwyżki nie dotyczą klientów telewizyjnych czy internetowych, czy też abonentów UPC Polska. Obejmą one klientów korzystający z telefonii mobilnej Play.
– Zmiana dotyczy tylko umów na usługi mobilne, które dawno przekształciły się w kontrakty na czas nieokreślony – informuje Katarzyna Tajak-Pietrowska z biura prasowego Play.
Play wyjaśnia wprowadzenie podwyżek inflacją.
Na naszą decyzję o zmianie cen wpływ miało otoczenie gospodarcze, w tym rosnące ceny energii, które wprost przekładają się na koszt świadczenia usług telekomunikacyjnych. Play od lat inwestuje w sieć mobilną i stacjonarną w Polsce. Dzięki temu, rozwijając infrastrukturę, zaspokajamy rosnące potrzeby klientów w zakresie łączności (co roku transfer danych mobilnych w naszej sieci zwiększa się o 25 proc.) – tłumaczy w komunikacie prasowym Play.
Jednak wiadomo, że firma ma poważne obciążenie finansowe, a jej dług wynosi prawie 11 mld zł. To na pewno również przyczyniło się do wprowadzenia wyższych opłat za usługi.
W korespondencji do klientów firma podaje, że średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych za 2024 roku ogłoszony przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego 15 stycznia 2025 roku wyniósł 103,6. Podwyżka zostanie wyliczona według wzoru zawartego w umowie, czyli ustalona w niej kwota abonamentowa zostanie przemnożona x103,6 proc.
Podwyżka zdaniem firmy nie jest dotkliwa dla klientów indywidualnych czy biznesowych.
Klauzule inflacyjne – wygodne rozwiązanie, ale nie zawsze wychodzi na dobre
W ostatnich latach klauzule inflacyjne pozwalające na podnoszenie opłat abonamentowych zgodnie ze wskazaniami inflacji pojawiły się w umowach wielu operatorów.
Takie klauzule pozwalają na podniesienie cen klientom z umowami na czas nieokreślony, ale też tym, którzy mają kontrakty długoterminowe. Rozwiązania takiej umowy objętej podwyżką wiązało się z koniecznością zapłaty odszkodowania dla operatora.
Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W przypadku Vectry sprawa zakończyła się karą za podwyżki opłat na podstawie tzw. klauzul inflacyjnych, wprowadzone w trakcie trwania umów bez zgody klientów.
Źródło: Wirtualne Media