Uber znalazł sposób na pozyskanie tych klientów, którzy dotychczas byli poza jego zasięgiem. Chodzi o ludzi, którzy nie mają dostępu do internetu czy nie mają go w swoich telefonach. Nie mogli oni posiadać aplikacji Ubera i korzystać z jego usług. Teraz wszystko ma się zmienić za sprawą uberomatów w Polsce.
Tzw. uberomaty to specjalne terminale. Pozwalają na zamówienie pojazdów pod szyldem Uber tym, którzy są offline i nie mieli dotychczas takiej możliwości. Firma testuje już tego typu rozwiązanie w Czechach. Teraz mają pojawić się uberomaty w Polsce. Dzięki temu stanie się ona jednym z pierwszych krajów na świecie ten pomysł wdrażających.
Kiedy uberomaty w Polsce?
Nie wiadomo jednak, kiedy uberomaty będą instalowane na polskich ulicach. Na drodze do ich powstania stają kwestie regulacyjne.
– E-fiskalizacja powoduje, że do takiego kiosku trzeba dołożyć jeszcze jedną warstwę komplikacji technologicznej. Nie jest to tak łatwe – tłumaczy Michał Konowrocki, dyrektor zarządzający Uber Polska.
W planach jest postawienie tego typu urządzeń na lotniskach, dworcach oraz w szpitalach. Pozwoliłoby to pozyskać tych klientów, którzy dotąd nie mieli szans na korzystanie z usług Ubera.
Źródło: Rzeczpospolita, businessinsider.com.pl