TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Lepsze narzędzie AI od Mety dla reklamodawców

Meta stawia na lepszą funkcję Gen AI i inne narzędzia z tym powiązane. Ma to wspierać rozwój reklamodawców na Facebooku i Instagramie.

Korzystający z serwisów Meta mogą tworzyć kompletne warianty kreacji reklamowej korzystając z oryginalnej grafiki. Umożliwia to nakładanie tekstu na grafiki, generowanie nowych teł do zdjęć produktowych oraz rozszerzanie obrazów dla lepszego dopasowania do różnych przestrzeni reklamowych. Funkcja ta dostępna jest w Aktualnościach (Feed) i Rolkach na Facebooku i Instagramie.

Generowanie tekstu w Gen AI

W kolejnych miesiącach Meta udostępni także podpowiedzi tekstowe pomagające pomogą silnikowi AI w dokładniejszym tworzeniu kreacji. Nakładanie tekstu na obraz możliwe jest na razie w języku angielskim, ale w przyszłości ta funkcja może zostać rozszerzona. Użytkownicy wybierają pośród kilkunastu najpopularniejszych krojów pisma.

Funkcja generowania tekstu jest w stanie stworzyć nie tylko tekst podstawowy, ale również warianty nagłówka reklamowego. Firma testuje sposoby na odzwierciedlania stylu komunikacji danej marki przy generowaniu tekstów przez AI. Odbywa się to przez analizę poprzednich kampanii.

Nowe funkcje odpowiedzią na potrzeby marketerów

Zmiany, które wprowadza Meta, są odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłaszane przez marketerów. Chcą oni bardziej autentycznych i zróżnicowanych propozycji generowanego tekstu. Narzędzie wykorzystuje Meta Llama 3. To duży model językowy kolejnej generacji.

Wdrażanie funkcji Gen AI odbywa się stopniowo i co końca roku ma objąć użytkowników na całym świecie.

Wszystkie udoskonalone funkcje GenAI oraz dostępne już wcześniej, są zbierane w Menedżerze Reklam w ramach Materiałów reklamowych Advantage+. Umożliwi to marketerom łatwiejszy dostęp do szerszej palety funkcji i możliwości.

Źródło: Wirtualne Media

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze