Komisja Etyki Reklamy uznała spoty 5G Ready sieci Play za mylące dla odbiorców

366

 

Internetowa i telewizyjna reklama sieci komórkowej Play, które promowały telekom jako sieć nowej generacji „5G Ready”, wprowadzały w błąd i nadużywały zaufania odbiorców – stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.

Komisja Etyki Reklamy po przeanalizowaniu skarg stwierdziła, że spoty zawierają treści, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanych usług, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy i nie były prowadzone z należytą starannością.

W skardze podniesiono argument:

Częstotliwości m.in LTE 700 wykorzystywane aktualnie w telewizji naziemnej nie mają jednoznacznie daty przejścia w posiadanie sieci komórkowej, więc równie dobrze może to być za kilkanaście lat. W reklamie małym druczkiem jest napisane że 5G Ready to „zaawansowane sieci LTE”. Inni operatorzy wykorzystują 3 najlepsze sposoby na rozłożenie ruchu, czyli: mimo 4×4, modulacje qam oraz agregację wielu pasm. Cloud Air oraz Synchronizacja Fazy co podkreśla Play wyłącznie dostępne w Play są to niepraktyczne sposoby przez niską liczbę nadajników w tej sieci oraz marketingowe podkreślenie „wyższości” sieci nad konkurencją. Konkurencyjne sieci wykorzystując te „ulepszenia” nazywają je albo LTE+ albo LTE Advanced albo 4G+

[źródło: Wirtualne Media]