TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Jak walczyć o widza? Technologia musi iść w parze z czymś jeszcze

Serwisy VoD stają się poważną konkurencją dla polskiego rynku telewizyjnego. Niemal 40 proc. polskich internautów korzysta z tego typu platform. Telewizja jednak nie odpuszcza i walczy o każdego odbiorcę. Ma na to sposób.

Przeciętny Kowalski przed odbiornikiem telewizora spędza ok. czterech godzin dziennie. Z raportu Grabyo „Value of Video Report 2020″ wynika, że połowa badanych płaci abonament telewizyjny, nieco więcej osób – za usługi streamingowe. Mimo popularności płatnych portali streamingowych telewizja wciąż trzyma się mocno.

Pod koniec 2019 r. na świecie dostępnych było ok. 190 kanałów 4K Ultra HD (wzrost o 20 proc. w ciągu roku). Ponad 90 z nich można oglądać drogą satelitarną, 95 zaś w formie telewizji internetowej lub kablowej.

Coraz częściej transmituje się wydarzenia w rozdzielczości 8K. Wiadomo już, że japońska telewizja będzie tak właśnie transmitować igrzyska. Do nowej technologii przygotowuje się też coraz więcej polskich nadawców. Jarosław Kordalewski, wiceprezes zarządu Canal+ zauważa, że pod względem rozwoju technologii nie ma różnic pomiędzy Polską a innymi rynkami.

Ekspert podkreśla, że technologie są istotne i trzeba być na czasie. Równie ważne jest bycie na czasie, jeśli chodzi o wyczuwanie upodobań odbiorców, którzy coraz częściej wybierają krótkie formy, podobne do tych oglądanych w internecie. Z jednej strony więc w tv pojawiają się krótkie formy telewizyjne, ale z drugiej strony Canal+ realizuje takie formaty jak talk show, produkcje sportowe na żywo, ale ze studiem, z publicznością, tak jak program „Liga+ Extra”.

Dość zaskakująco wiceprezes zarządu Platformy Canal+ odniósł się do wzrastającej popularności serwisów VoD.

–  Zarówno VoD, jak i telewizja działają na tym samym rynku, konkurujemy o ten sam czas widza. W tym sensie jesteśmy po tej samej stronie barykady. Tak że jakość naszych usług, produkcji telewizyjnej i programów nas wszystkich działających na tym rynku wpływa na to, żeby czas oglądalności rósł i żeby telewizja i treści audiowizualne były ciągle atrakcyjną formą spędzania wolnego czasu. Z tego punktu widzenia bardziej współpracujemy ze sobą, niż konkurujemy – podkreślił w rozmowie z agencją Newseria Jarosław Kordalewski.

Źródło: Newseria.pl

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze