TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Internetowi oszuści najczęściej podszywają się pod Microsoft i DHL

Firma Check Point przygotowała zestawienie światowych marek, które wykorzystywano do kradzieży danych i dostępów do kont użytkownika. Na czele listy znajduje się Microsoft. Na drugim miejscu – DHL.

43% wszystkich prób phishingu to wykorzystanie logotypu Microsoft (wzrost o 19% od Q4 2020 r.). Marki DHL do wyłudzania wykorzystuje 18% oszustów. Maya Horowitz, dyrektor ds. analizy zagrożeń i badań w dziale produktów firmy Check Point, mówi: “W czwartym kwartale 2020 r. przestępcy zintensyfikowali próby kradzieży danych osobowych, podszywając się pod wiodące marki. Nasze dane jasno pokazują, jak zmieniają się taktyki phishingu, aby zwiększyć swoje szanse na sukces”.

Wśród innych firm, których wizerunek jest wykorzystywany do przestępstw jest Amazon i Google. Hakerzy najczęściej wykorzystują firmy technologiczne, kurierskie oraz przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą detaliczną.

Źródło: dobreprogramy.pl

Michał Koch
Michał Koch
Dziennikarz i researcher. Tworzy teksty o najnowszych technologiach, 5G, cyberbezpieczeństwie i polskiej branży telekomunikacyjnej.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze