TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

II Kongres eHandlu – spotkanie tych, którzy muszą się wyróżnić

10 marca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbył się drugi Kongres eHandlu– spotkanie praktyków e-commerce. Organizowana przez Fundację Polak 2.0 impreza ma na celu wymianę doświadczeń i omówienie trendów, jakie wpłyną na internetowych sprzedawców i ich klientów w ciągu najbliższych miesięcy.

Z raportu opublikowanego przez Ecommerce Europe wynika, że obroty w eHandlu w regionie Europy Wschodniej w ubiegłym roku osiągnęły około 23 miliardów euro.
 Przy tak prężnie rozwijającym się rynku nie sposób nie myśleć o konkurencji i wyróżnieniu się. By to zrobić nie wystarczy śledzić polskie i zagraniczne media branżowe, trzeba wymieniać się spostrzeżeniami i korzystać z doświadczeń, które zdobyli inni. Na co dzień nie jest to łatwe, z tej przyczyny organizowane są spotkania dla ludzi branży.
Jednym z najważniejszych jest Kongres eHandlu, którego prelegentami są praktycy i osobowości z branży. Byli przedstawiciele agencji specjalizujących się w marketingu e-commerce, byli dyrektorzy działów e-commerce doskonale rozwijających się firm o międzynarodowym zasięgu, ale byli też twórcy narzędzi ułatwiających życie właścicielom biznesów online. Wszyscy gotowi na praktyczne prezentacje i wymagające pytania uczestników.
Omnichannel, budowanie marki, nowe wytyczne Google i oczywiście mobile

Tegoroczna, wiosenna edycja Kongresu eHandlu sprowadziła na Stadion Narodowy 21 prelegentów i ponad 500 gości. Mówiono przede wszystkim o tym jak ważne jest m-commerce i omni-channel
 w momencie, gdy tak mocno przenikają się światy online i offline. Także o sposobach zarządzania, social media w służbie e-commerce, marketingu treści oraz personalizacji przekazów marketingowych, a także o najnowszych narzędziach, jakimi warto posługiwać się w dobie walki o uwagę smart konsumenta.
Wśród prelegentów znaleźli się tacy eksperci w dziedzinie e-commerce jak: Trener Akademii Google – Krzysztof Marzec, Borys Skraba (CEO w BOLD), założyciel i trener Social Media Now Piotr Chmielewski, Tomasz Karwatka (CEO w Divante), Jakub Cyran (Head of Business w Go.pl).
Swoimi doświadczeniami dzielili się też przedstawiciele znanych na międzynarodowych rynkach marek jak Gino Rossi – Wojciech Chochołowicz czy Answear.com – Wojciech Tomaszewski, Stanisław Bręczewski (White Ducky / YES), Erwin Wilczyński (Motointegrator Europe) czy Jacek Palec (bdsklep.pl)
Szczególnie interesujące dla internetowych sprzedawców tematy poruszono w prezentacjach dotyczących strategii wdrażania omnichannel (Mateusz Kowalczyk z i-systems), technologii kontekstowych (Jarosław Królewski HG Intelligence i Romas Juskevicius z bitREC), e-merchandisingu, użyteczności w e-commerce (Jacek Popko, UsabilityLAB) i Customer Experience (Marta Małecka PostNord Fulfilment). Nie zabrakło informacji o prawie (Marcin Błaszczyk – Kancelaria KLJB), content marketingu (Barbara Stawarz – Content King) oraz zarządzaniu (Grzegorz Albrecht) i praktycznym podejściu do organizacji e-Sklepu (Paweł Fornalski, IAI S.A.).
Świadome podążanie za trendami
Najwięcej czasu podczas wykładów na Kongresie eHandlu poświęcono wyprzedzaniu trendów, testowaniu tego, co najprawdopodobniej trafi do regularnego użycia za kilkanaście miesięcy oraz personalizacji przekazu kierowanego do klienta.
Konkluzją, jaką większość właścicieli e-Sklepów i specjalistów branży wyniesie z Kongresu eHandlu, jest konieczność elastyczności działań, chęć testowania i konstruowania planów dalekosiężnych. W końcu w tej branży tzw. klasyczna reklama dezaktualizuje się szybciej niż wszędzie indziej.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze