TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Google walczy z clickbaitami

Koniec z tekstami SEO wypełnionymi słowami kluczowymi w internecie? To wkrótce możliwe. Przedstawiciele Google zapowiedzieli, że firma zamierza zmienić sposób działania najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki. Wysokim miejscem na liście wyszukań mają być nagradzane artykuły pisane przez ludzi dla ludzi.

Danny Sullivan, pracownik Google Search napisał na blogu: – Wiemy, że ludzie nie uważają treści za pomocne, jeśli zostały zaprojektowane w celu przyciągania kliknięć, a nie informowania czytelników. Wielu z nas doświadczyło frustracji związanej z odwiedzaniem strony internetowej, która wydaje się mieć to, czego szukamy, ale nie spełnia naszych oczekiwań.

Zmiana ma usprawnić edukację online, ale także korzystanie z zasobów kultury, sztuki oraz nauki. Niskiej jakości treści, czyli m.in. artykuły pisane pod SEO lub clickbaity (artykuły z szokującym tytułem, ale bez merytoryki) nie będa pojawiać się wysoko na liście wyników wyszukiwania.

Zmiany mają być wprowadzone już 22 sierpnia, ale na razie tylko u anglojęzycznych użytkowników na całym świecie. Kiedy doświadczą tego polscy internauci? Zapewne już niedługo.

Źródło: wyborcza.biz

Michał Koch
Michał Koch
Dziennikarz i researcher. Tworzy teksty o najnowszych technologiach, 5G, cyberbezpieczeństwie i polskiej branży telekomunikacyjnej.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze