TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Google, Facebook i inni – narzędzia internetowe w marketingu

W ramach bloku „Sprzedaż i marketing”  uczestnicy 2. Wirtualnego Kongresu Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych mogli poznać tajniki dobrego prezentowania swojej firmy. Chodzi o takie wykorzystywanie internetu i narzędzi w nim dostępnych, by jak najskuteczniej trafić do klientów.

W prezentacji Grzegorza Skiery miała miejsce próba odpowiedzenia na pytanie: Gdzie znaleźć grupę docelową i jak jej szukać?

Przede wszystkim należy zainteresować się narzędziami dostępnymi w internecie, które służą temu celowi i nauczyć się z nich korzystać. Pomaga to w odpowiednim pozycjonowaniu swojej firmy o dotarciu do potencjalnego klienta.
Najbardziej oczywiste jest Google Ads , ale nie jest to jedyna możliwość.

Istotnym zagadnieniem jest pozycjonowanie się na słowie kluczowym. Słowa kluczowe muszą być wybierana ze zwróceniem uwagi na to, czy mają duże wyszukiwanie, ale jednocześnie niewielką konkurencję. Nie mogą to być słowa nie wykorzystywane przez żadną pokrewną nam firmę (pozwala to podejrzewać, że się nie sprawdzają i wszyscy z nich zrezygnowali). Ale też nie takie, które wykorzystuje zbyt wiele firm, bo wtedy tracą swoją moc. Dobrze też pamiętać o zasadzie, by na jedno słowo kluczowe przygotować jedną treść reklamy. Wtedy ma to najwyższe prawdopodobieństwo skuteczności.

Warto też zainteresować się tym, jakie zapytania wpisywane są w wyszukiwarkę i co może doprowadzić do naszej oferty. Pomaga w tym Answerthepublic.

Wiedząc, co ludzie wpisują w wyszukiwarkę, jakich sformułowań używają, możemy wykorzystywać je w treści. Wtedy także Google promuje nasze strony w wyszukiwaniu. Ale też bardzo istotne jest tworzenie unikalnych treści, a nie wykorzystywanie tego, co już istnieje w przestrzeni internetowej.

W najbliższym czasie nastąpi też zmiana w podejściu Googla, którą już zapowiada. Wtedy zwracana będzie uwaga na użyteczność naszej strony. Chodzi o szybkie jej ładowanie, dobrze widoczne ważne elementy, ograniczenie wyskakujących okienek itp. Premiowane będzie powiązanie z funkcją Google Moja firma. Można połączyć wizytówkę ze stroną internetową, co pomaga w pozycjonowaniu. Zadbać o klikalny adres e-mail i aktywny numer telefonu pozwalający przez kliknięcie od razu do nas zadzwonić.

Dobrze wysyłać do klientów regularne newslettery, a także prosić ich o opinie.

Kolejnym narzędziem do wykorzystania jest Surfer SEO, który analizuje jakiej długości tekst i ile słów kluczowych najlepiej trafia do klientów. Pozwala to uzyskać wiedzę na temat tego, jak przygotować stronę.

Pojawiło się też zagadnienie remarketingu co oznacza wyświetlanie reklam tym, którzy odwiedzili już naszą stron ę, znają naszą markę i ofertę, przez co jest większe prawdopodobieństwo tego, ze będą nią zainteresowani. Można to stosować zarówno w Google’u jak i na Facebooku.

Samemu Facebookowi bliżej przyjrzał się w swoim wystąpieniu Dominik Łaciak z  Kopalni Kreatywnej.

Zwracał on uwagę na to, że Facebooka ma coraz więcej funkcji nie tylko lokalnego sprzedawcy. Wiele firm rezygnuje w ogóle ze stron internetowych i wizytówek, a inwestuje w swoją stronę na Facebooku.

Liczba użytkowników tego narzędzia się wciąż większa, zmienia się też ich przekrój.

Facebook jest nie tylko narzędziem sprzedaży, ale jest czymś więcej. Za jego pośrednictwem opowiadamy o naszej firmie, o różnych jej aspektach. Budujemy wokół siebie społeczność. Tworzymy wartości i treści, które interesują każdego, nie tylko osoby aktualnie chętne na skorzystanie z naszej oferty.

Jeśli poprzez treści umieszczane na Facebooku zachęcimy kogoś do kliknięcia w nie raz, drugi, trzeci. To później adresując do niego naszą ofertę sprzedażową mamy większą szansę na to, że się nią zainteresuje.

ISPortal oraz kwartalnik ICT Professional są patronami medialnymi 2. Wirtualnego Kongresu Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze