Elon Musk, obecny właściciel Twittera, zapowiedział w niedzielę, że znany na całym świecie niebieski ptak, będący logo serwisu, zniknie. Platforma social media ma teraz funkcjonować pod nową nazwą – X. Te rewolucyjne zmiany nie ograniczają się jednak tylko do nazwy i logo.
Musk o zmianach poinformował swoich obserwujących w serii tweetów. X.com teraz przekierowuje na https://twitter.com/. Logo X zostanie opublikowane jeszcze dzisiaj – napisał. Właściciel zwrócił się również do użytkowników z pytaniem, na jakie sformułowanie powinno zmienić się słowo tweetować.
Pożegnamy się nie tylko z marką Twitter, ale stopniowo także ze wszystkimi ptakami – informował Musk. Jeśli zaprojektowane logo X spełni oczekiwania, jeszcze dziś zostanie opublikowane, a jutro udostępnione na całym świecie – dodał.
W kontekście rebrandingu Twittera, dyrektor generalny serwisu, Linda Yaccarino, wyraziła swoje odczucia. To rzadko zdarza się – w życiu czy w biznesie – że dostajesz drugą szansę, by zrobić kolejne duże wrażenie. Twitter zrobił ogromne wrażenie i zmienił sposób, w jaki się komunikujemy. Teraz X ma zamiar iść o krok dalej, przekształcając globalny plac miejski.
Yaccarino przedstawiła również swoją wizję dla nowego serwisu. X to przyszłość nieograniczonej interaktywności – skoncentrowany na audio, wideo, przesyłaniu wiadomości, płatnościach/bankowości – tworzący globalny rynek pomysłów, towarów, usług i możliwości. Obsługiwany przez sztuczną inteligencję X połączy nas wszystkich w sposób, który dopiero zaczynamy sobie wyobrażać. Wielu obserwatorów – zarówno fanów jak i krytyków – przez lata popychało Twittera do większych marzeń, szybszego wprowadzania innowacji i realizacji naszego wielkiego potencjału. X zrobi to i jeszcze więcej. Już teraz obserwujemy, jak X nabiera kształtu dzięki naszym szybkim wprowadzaniom nowych funkcji, ale dopiero zaczynamy – dodała.
Rebranding Twittera nastąpił po niedawnym przyznaniu przez Muska, że przychody z reklam są prawie o połowę niższe niż kiedyś, a przepływy pieniężne są ujemne z powodu spadku przychodów i dużego zadłużenia firmy. Musk przyznał również, że nie przepadał za dotychczasowym logo serwisu i twierdził, że zmiana logotypu powinna być zrobiona dawno temu.
Równocześnie z rebrandingiem, Twitter wprowadził również nową politykę, która pozwoli twórcom treści – takim jak komentatorzy i influencerzy – na uzyskanie części przychodów z reklam w witrynie. Twitter ma nadzieję, że ta zmiana zachęci twórców do dalszej aktywności. Mogą z niej skorzystać twórcy z subskrypcją Twitter Blue i co najmniej 5 mln wyświetleń swoich postów w każdym z ostatnich trzech miesięcy. Przypadek kontrowersyjnego influencera Andrew Tate, oskarżonego o szereg przestępstw w Rumunii, pokazuje jednak, że ta strategia może mieć także swoje negatywne strony.
Zmiana Twittera na X ma na celu nie tylko stworzenie nowego wizerunku, ale także zrewolucjonizowanie tego, jak myślimy o mediach społecznościowych. Czas pokaże, jakie konsekwencje przyniesie ta decyzja zarówno dla firmy, jak i dla milionów jej użytkowników na całym świecie.
Źródło: Wirtualne Media