Dynamiczne wstawianie reklam w telewizji

416

Rynek nadawców, operatorów i platform internetowych rozpoczyna dyskusję na temat DAI (Dynamic Ad Insertion) – dynamicznego wstawiania reklam. Takie rozwiązanie testuje już Wirtualna Polska w Telewizji WP. 

Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT, uważa:

Jeżeli uda się wykorzystać w pełni potencjał tego rozwiązania, może to być rewolucja. Aby zrealizować to zadanie, należy uzyskać zgodę regulatora. Mamy kilka obiekcji prawnych, co do uruchomienia DAI w programie koncesjonowanym, ale jako przewodniczący KRRiT deklaruję pomoc w ich rozwiązaniu i wskazaniu drogi do wdrożenia nowej usługi.

Szef Krajowej Rady zaznacza, że chciałby być jedynie animatorem rozmów pomiędzy nadawcami, operatorami a platformami internetowymi:

Zasygnalizowałbym problemy i jestem otwarty na ich rozwiązywanie. Natomiast oczekuję propozycji i liczę, że rynek wskaże liderów, którzy będą u siebie wdrażać te technologie, przecierając szlak  pozostałym.

Addressable tv daje możliwość pokazywania innych treści dostosowanych do odbiorców, w tym samym czasie w ramach przekazu telewizyjnego. Nikt nie będzie jednak zmieniać zawartości filmów czy seriali, a chodzi o bloki reklamowe – zamiast spotów emitowanych wszystkim widzom są wyświetlane różne reklamy, dostosowane do poszczególnych odbiorców na podstawie ich aktywności w internecie. Targetowane reklamy, pokazywane w typowych blokach w ramach emisji linearnej telewizji. Taka możliwość jest dostępna w telewizorach podłączonych do internetu oraz na komputerach i urządzeniach mobilnych.