Vecta chcąc przejąć spółkę Multimedia Polska, musiała spełnić warunki postawione jej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Miała sprzedać wskazane części sieci niezależnym inwestorom. Wyznaczone jej także termin, w którym miała się wywiązać z tego zobowiązania. Odwlekanie i przekładanie ostatecznego terminu przez Vectrę niewiele dało. Kolejne terminy minęły, a sprzedaż nie została sfinalizowana. Teraz UOKiK może cofnąć swoją decyzję w sprawie przejęcia.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w rzeczonej sprawie zobowiązał vectrę do zbycia części swojej sieci lub tej należącej do Multimedia Polska w Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim oraz Stargardzie. Sprzedaż miała odbyć się na rzecz niezależnego inwestora. Zgodnie z decyzją UOKiK miało to zapewnić konkurencyjność na danym terenie.
Tajemnicą przedsiębiorstwa uzasadniono utajnienie pierwotnego terminu, w jakim Vectra miała dokonać sprzedaży. Jednak w lutym 2022 r. UOKiK wydał zgodę na przedłużenie tego terminu. Vectra wnioskowała o przedłużenie z uwagi na pandemię i spadek zainteresowania tradycyjną infrastrukturą wśród inwestorów.
Teraz okazuje się, że minął już przedłużony termin na spełnienie przez Vectrę wystosowanych przez UOKiK warunków
Termin realizacji warunku strukturalnego, tj. termin, do którego Vectra powinna sprzedać część sieci, o których mowa w decyzji, upłynął 17 sierpnia 2022 roku. W związku z tym obecnie analizujemy tę sytuację pod kątem dalszych możliwych działań – napisał do „Presserwisu” departament komunikacji UOKiK.
Nie wiadomo, jakie konsekwencje zostaną wyciągnięte wobec Vectry. Natomiast zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów prezes UOKiK może uchylić zgodę na przejęcie przez nią Multimedii Polska z uwagi na niespełnienie wymaganych ku temu warunków.
Również Vectra nie odpowiada na pytania związane z całą procedurą. Nie wyjaśnia powodów opóźnienia sprzedaży sieci. Nie wypowiada się też na temat tego, czy nie obawia się konsekwencji ze strony UOKiK.
– Nie udzielamy informacji na temat sprzedawanych sieci – stwierdziła jedynie Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR w Vectrze.
Źródło: press.pl