TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Cyfrowy Skaut zaprezentowany na Zjeździe MiŚOT sposobem na odpowiedzialność społeczną operatora telekomunikacyjnego 

Projekt Cyfrowy Skaut prezentowany jest na kolejnych Zjazdach MiŚOT i nie inaczej było w Łochowie. To nie tylko pokazanie tego, jak mądrze chronić dzieci przez zagrożeniami w internecie, ale też w jaki sposób w te działania mogą włączyć się lokalni operatorzy. To dla nich okazja do budowania odpowiedzialności społecznej.

Projekt Cyfrowy Skaut stworzony został przez zawodowych trenerów IT, którym przyświeca idea dzielenia się wiedzą z dziećmi i młodzieżą. Celem projektu jest również budowanie u rodziców świadomości zagrożeń w sieci oraz edukowanie samych opiekunów i nauczycieli. Kompleksowy program wspierania wiedzy na temat zagrożeń i sposobów reagowania na nie daje pełną ochronę najmłodszych.

Warsztatów w Polsce robimy bardzo dużo. Szkoły są zainteresowanie edukowaniem w obszarze cyberbezpieczeństwa i zapraszają nas, żebyśmy odciążyli nauczycieli w tym zadaniu – mówił na Zjeździe w Łochowie Krzysztof Konieczny z projektu Cyfrowy Skaut.

Jak MiŚOT-y mogą zaangażować się w Cyfrowego Skauta i wykorzystać go do budowania odpowiedzialności społecznej?

Żeby zaangażować się w działania społeczne potrzeba czegoś więcej niż chwilowych działań. To akcja długofalowa, która zmienia myślenie i zachowanie. Bezpieczeństwo najmłodszych w sieci i działania je wspierające mogą być ku temu okazją.

Sposobem na takie zaangażowanie w edukację cyfrową najmłodszych jest wsparcie finansowe wydawanego przez organizatorów Cyfrowego Skauta komiksu.

W sumie mamy sześć komiksów i możemy przygotować je w formie dedykowanej dla danego operatora, który chciałby z nami współpracować – zaproponował Krzysztof Konieczny.

Koszt takiego wydruku to od 3000 do 4000 zł za tysiąc komiksów w zależności od tego, ile ma on stron. Połowę nakładu bierze finansujący go operator, a drugą połowę Cyfrowy Skaut na potrzeby swoich działań. Dzięki umieszczeniu logo czy informacji o operatorze na komiksie jest to dla niego także rodzaj promocji.

W projekt Cyfrowy Skaut zaangażowała się już firma ART – COM z Jaworzna. Otrzymane komiksy wykorzystywane są tam zamiast teczek na dokumenty przy podpisywaniu umów abonenckich. Jest to intrygujące i wyróżniające firmę działanie. Poza tym klienci wracają z takimi komiksami do domu, gdzie mogą zainteresować nimi dzieci i wspólnie przystąpić do czytania i rozmowy na tematy związane z cyberbezpieczenstwem.

Prelegent wskazał też inny sposób dla operatorów na zaznaczenie swojej obecności w okolicy i budowanie skojarzeń nie tylko z internetem jako takim, ale z budowaniem na jego temat świadomości i szerzeniem zasad bezpiecznego korzystania z sieci.

Możecie zgłosić się do urzędników czy do szkół, że chcecie, żeby w waszej okolicy tego typu zajęcia się odbywały. I my je zorganizujemy. Dla szkół jest to ciekawa oferta, a zajęcia są finansowane z KPO – wyjaśnił przedstawiciel Cyfrowego Skauta.

Pokazał też plakat, który można w ramach współpracy z Cyfrowym Skautem otrzymać i powiesić w miejscach, które uznamy za stosowne. Na plakatach również mogą znaleźć się logotypu operatorów telekomunikacyjnych.

Przy okazji warto zaznaczyć, że działania z zakresu odpowiedzialności społecznej to nie tylko sposób na budowanie swojej marki w środowisku, ale również na wzięcie udziału w konkursie TeleOdpowiedzialny roku 2025, który został ogłoszony w trakcie X Jubileuszowego Zjazdu MiŚOT w Łochowie:

Czytaj także:

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze