Spotify podał swoje wyniki za ostatni kwartał. Z usługi korzysta 345 milionów osób z czego 150 milionów to aktywni subskrybenci. Rośnie też zainteresowanie podcastami, których słucha co czwarty użytkownik.
Dane te znalazły się w ostatnim sprawozdaniu finansowym firmy. Liczba subskrybentów zwiększyła się o 24 proc., a ogólna liczba użytkowników to wzrost o 27 proc.
Pomimo tych wzrostów firma wykazuje jednak wielomilionowe straty finansowe. Powody tego są różnorakie.
Nie bez znaczenia była sytuacja związana z COVID-19, która wymusiła na różnych branżach redukcje inwestycji w reklamę. Innym wyjaśnieniem jest to, że Spotify od lat większość zarobionych pieniędzy inwestuje w dalszy rozwój.
Nie inaczej wyglądają obecne plany firmy. Zamierza ona poszerzać serwis o kolejne usługi niezwiązane bezpośrednio z muzyką – podcasty i audiobooki. Tym bardziej jest to sensowne rozwiązanie, że jak wykazują dane firmy, w skali roku dochody z podcastów wzrosły o 100 proc. Już ¼ użytkowników słucha podcastów.
Niedawno wprowadzono też urządzenie przeznaczone do samochodu – Car Thing oraz pojawiła się aplikacja w ramach Epic Games Store, w której znajdują się nie tylko gry. Spotify w ramach rozwoju planuje przede wszystkim poszerzać dalej bazę użytkowników. W ciągu roku chce osiągnąć ich liczbę na poziomie 427 milionów.
Źródła:
https://www.komputerswiat.pl/
https://www.telepolis.pl/