TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Biznes oparty na dwóch filarach

Rozmowa z Adamem Kossowskim, prezesem Stowarzyszenia e-Południe i członkiem zarządu MiŚOT SA.

W połowie czerwca zarząd Stowarzyszenia e-Południe pokazał nową strukturę organizacyjną. Widać w niej wyraźny podział na projekty już dojrzałe i te przyszłościowe. Dlaczego zdecydowaliście się na taki model?

Chodzi nam o bezpieczeństwo biznesowe Grupy MiŚOT, której akcjonariuszami będą mali i średni operatorzy telekomunikacyjni. Grupa będzie składać się z dwóch gałęzi. Bezpośrednio pod spółką MiŚOT SA znajdą się spółki z ograniczoną odpowiedzialnością: EPIX, Projekt MdM i Projekt MdO. Spółka akcyjna będzie mieć w nich 100 proc. udziałów. Rzeczywiście są to biznesy dojrzałe. EPIX, który jest największym niezależnym węzłem wymiany ruchu i dysponuje trzema kolokacjami –  w Katowicach, Warszawie i Poznaniu, ma dziś ponad 800 klientów. Projekt MdO umożliwił małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym start w przetargach na budowę Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej. Dzięki temu wyrównaliśmy szanse w stosunku do dużych operatorów, a mniejsi pozyskali w latach 2018 – 2021 w postępowaniach organizowanych przez NASK ponad 3000 lokalizacji. W projekcie tym bierze dziś udział kilkuset operatorów, a spółka przygotowuje się do kolejnych przetargów. Natomiast MdM jest wydawcą najważniejszych w branży i opiniotwórczych wśród małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych mediów: kwartalnika, portalu, newslettera i forum.

A co znajduje się na drugiej gałęzi?

Tam bezpośrednio pod Stowarzyszeniem e-Południe umieściliśmy projekty znajdujące się w fazie inkubacji lub wstępnego rozwoju. Mamy 50 proc. udziałów w Projekcie MdS – spółce, która powstała w celu wypracowania rozwiązań i produktów podnoszących poziom cyberbezpieczeństwa. Projekt MdI będzie wykorzystywać potencjał związany z rozproszonym położeniem w kraju małych i średnich operatorów do budowy i utrzymania ogólnopolskiej sieci LoRaWAN. Popularyzacja tej technologii pozwoli na oferowanie wielu nowych produktów. Stowarzyszenie jest również fundatorem Fundacji Lokalni, której celem jest wsparcie i promocja małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych. Pracujemy nad tym, by wkrótce Fundacja stała się organizacją pożytku publicznego i środkami z wpłat 1 procenta wspierać ciekawe inicjatywy lokalne, za którymi stoją MiŚOT-y.

Zapowiedzieliście podczas czerwcowej prezentacji, że będą kolejne projekty i spółki…

Prowadzimy w kilku obszarach zaawansowane rozmowy. Mam na myśli zarówno akwizycje, jak i wspólne przedsięwzięcia z innymi partnerami. Chcemy, by oferta produktowa Grupy MiŚOT dla małych i średnich operatorów była jak najszersza. O postępie i szczegółach będziemy informować środowisko operatorskie po zakończeniu negocjacji.

Dziękuję za rozmowę.

Paweł Gniadek
Paweł Gniadek
Doświadczony ekspert w obszarze komunikacji, z ponad 25-letnim stażem, ma w dorobku pracę w mediach, agencjach public relations, jak również spółkach, także dużych - giełdowych. Wraz ze współpracownikami tworzył efektywne struktury komunikacyjne i promocyjne, przygotował i nadzorował w obszarze komunikacji i promocji wiele skutecznych projektów (np. IPO, duże przejęcia, sprzedaż, konsolidacja) i kampanii, nadzorował i prowadził ambitne i bardzo efektywne projekty sponsoringowe, opracował regulacje z obszaru promocji – strategie public relations, strategie marki, strategie CSR, zasady sponsoringu, zasady promocji – a przede wszystkim skutecznie je wdrażał. W dorobku ma (wraz z zespołami) liczne nagrody i wyróżnienia, w tym m.in. wiele nagród za najlepszy raport roczny, a także przyznawane przez Gazetę Giełdy „Parkiet” dwie pierwsze nagrody za najlepsze relacje inwestorskie w latach 2014 i 2015. W 2012 roku otrzymał tytuł „Człowiek PR-u 2012” przyznawany przez branżowy miesięcznik Brief.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze