TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

AI myli lokalnego ISP z większym, gorszym

Lokalny operator ComNet Multimedia, działający na terenie powiatów wieruszowskiego, sieradzkiego, wieluńskiego i kępińskiego, zaczął otrzymywać szereg telefonów z innych rejonów kraju. Przy wstępnej weryfikacji okazało się, że klienci szukali innego, większego operatora i znajdowali jego numer przez pomyłkę AI.

– Zaczęło być to dokuczliwe ze względu na rosnące obciążenie infolinii. Ponieważ korzystamy z TeleCentrum wpłynęło też na nasze rachunki – mówi Artur Tomaszczyk, z ComNet Mulimedia. – Działamy na rynku od dawna i stało się ewidentne, że zmianę w liczbie połączeń musiały spowodować jakieś nowe czynniki. Ponieważ podczas rozmów klienci wskazywali, że znaleźli nasz kontakt w wyszukiwarce internetowej, sprawdziliśmy ten trop i okazało się, że winna jest AI.

Śledztwo operatora wykazało również, że pomyłka sztucznej inteligencji przekłada się na straty wizerunkowe.

– Ze zdziwieniem przeczytaliśmy w “przeglądzie od AI” nieprawdziwe informacje o naszej firmie – podkreśla Artur Tomaszczyk.

Takie, jak na załączonym zrzucie z ekranu:

Przegląd AI łączony jest z linkami, które w jasny sposób wskazują, z jaką inną firmą mylony jest ComNet Multimedia.

Firma ta posiada też gorsze opinie użytkowników:

Konieczne było w związku z tym przedsięwzięcie środków zaradczych.

– Nasi pracownicy niezwłocznie sprawdzili, które archiwalne wpisy ze strony internetowej AI mogło zaindeksować i usunęliśmy z nich nasz numer telefonu – opowiada Artur Tomaszczyk. – To pomogło, ale jednocześnie utrudnia kontakt klientom, którzy rzeczywiście szukają naszej firmy. Nie sądzimy żebyśmy mieli szansę w prawnym starciu z gigantem, więc nawet nie rozważamy pozwu, szczególnie, że AI ciągle się zmienia. Nie wiemy też, komu zgłosić tę pomyłkę. Przestrzegamy za to innych operatorów – warto monitorować, co pisze o Was AI i – w miarę możliwości – ograniczać straty wizerunkowe.

Czytaj także:

Zaangażowanie i odpowiedzialność – rozmowa z Arkadiuszem Koćmą, właścicielem firmy GIGA – ISPortal

O budowaniu relacji wewnątrz firmy, lokalnej specyfice i nie tylko – rozmowa z Łukaszem Hamerskim (M@xnet) – ISPortal

Nie boimy się konkurencji – rozmowa z Piotrem Wąsowiczem (Malborskie Światłowody) – ISPortal

Marek Nowak
Marek Nowak
Redaktor naczelny ISPortal, wcześniej związany między innymi z miesięcznikiem Mobile Internet. Artykuły dotyczące nowych technologii publikował także w portalu Trojmiasto.pl. Po godzinach tworzy opowiadania science-fiction, które ukazały się w kilku już pismach literackich (Nowa Fantastyka, Epea, QFant).

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze