Początek sierpnia był nerwowy dla ART-COM z uwagi na wydarzenia, które miały miejsce na osiedlu Jeleń w Jaworznie. Uszkodzono tam infrastrukturę światłowodową i trzeba było podjąć szybkie działania, by przywrócić mieszkańcom połączenie ze światem. Sytuacja pokazała przewagę lokalnego operatora, który jest w stanie uporać się z problemem niemal natychmiast.
Pierwszego sierpnia doszło w Jaworznie do uszkodzenia infrastruktury światłowodowej na ulicy Zwycięstwa na osiedlu Jeleń. Awaria dotyczyła ulicy, na której doszło do uszkodzenia, na obszarze od numeru 126 po stronie parzystej i od 149 po stronie nieparzystej. Ale nie tylko ci mieszkańcy mieli problemy z łącznością, bo przerwany światłowód to również brak połączenia dla mieszkańców:
– Wielkiego Dołu,
– Kazimierza Bożka;
– Nadrzecznej;
– Kosowa;
– Osadników;
– Rzepeckiego;
– Łowów;
– Łęgowa,
– Na Grobli,
– Białego Brzegu;
– Leśnej Osady.

Wiele osób nie miało połączenia internetowego, telewizji czy telefonu i czekało na dalszy przebieg wypadków.
Szybka diagnoza sytuacji
Lokalny operator, jakim jest ART – COM w takich sytuacjach ma szansę działać od razu. Przede wszystkim znajduje się na miejscu i są tam wszyscy jego pracownicy – w tym techniczni. Nie potrzebuje też korporacyjnego przepływu informacji przez poszczególne szczeble decyzyjne, by zacząć prace naprawcze.
– Dzięki monitoringowi sieci – szybko zorientowaliśmy się w anomaliach w jednej z dzielnic Jaworzna. Na mapie “zgasło” zbyt wiele urządzeń abonenckich. Usterka została zauważona o godzinie 12:32 i niezwłocznie na miejsce został wysłany serwisant pełniący w tym dniu dyżur – przedstawia sytuację Sebastian Pycia z firmy ART-COM.


Informacja o sytuacji i przebiegu działań pojawiła się też na social mediach operatora. Zapewniono, że awaria zostanie usunięta jak najszybciej. Podano też maksymalny czas, w którym to nastąpi.
Natychmiastowe działania naprawcze
– Na miejscu okazało się, że niezidentyfikowany pojazd zerwał nasz światłowód biegnący główną ulicą dzielnicy Jeleń – Łęg pozbawiając usług mieszkańców 13 ulic. Szybkie decyzje w rotacji zaplanowanymi instalacjami i dwie ekipy po kilkudziesięcu minutach przystąpiły do naprawy, aby jak najszybciej przywrócić działanie naszej sieci. Po dwóch godzinach ponad 160 abonentów sieci miało dostęp do wszystkich usług – opisuje przebieg wypadków przedstawiciel firmy ART-COM.


Jak widać, szybka reakcja i aktywne przystąpienie do usunięcia usterki sprawiły, że klienci lokalnego operatora pomimo dużego zakresu awarii nie musieli na usunięcie jej skutków długo czekać.