Spotify postanawia rozwinąć swoją ofertę. Nowa funkcja ma przyciągnąć kolejnych użytkowników. Co nią będzie? Kury online.
Spotify służy do odtwarzania muzyki. Jednak obecne wszelkie serwisy streamingowe – także te muzyczne – starają się oferować wciąć więcej i więcej treści. To walka, w której albo bierze się udział, albo traci użytkowników. Podejmuje ją Spotify.
Co nowego w Spotify?
Sposobów na rozwój jest wiele. Można poprawiać jakość działania platformy, by muzyka zyskała na jakości, ale można też dodać elementy, które nie mają wiele wspólnego z muzyką. Drugą drogą idzie Spotify. Pomysłów jest wiele. Sprzedawanie NFT, dystrybuowanie merchu zespołów oraz oglądanie teledysków. Teraz ma propozycję poszerzenia oferty o kolejną nowość.
Tym razem mają to być kursy online. Na razie funkcja przechodzi testy w Wielkiej Brytanii. W ofercie są kursy w modelu freemium. Oznacza to, ze część kursu jest darmowa, ale za resztę trzeba zapłacić. W dostarczaniu kursów ma pomóc współpraca nawiązana m.in. ze SkillShare czy BBC.
Ile to kosztuje?
Spotify w cenniku dotyczącym kursów nie rozróżnia użytkowników darmowych i tych, którzy mają konta premium. Ceny kursów wahają się między 20 i 80 funtów. I temu przygląda się platforma oceniając, czy odpowiednie jest zapotrzebowania na usługę i czy szersze jej wprowadzenie ma sens.
Jeśli okaże się, że chętnych na płacenie za naukę online nie ma wielu, to Spotify na pewno znajdzie inny sposób, na rozwój platformy.
Źródło: antyweb.pl