Z raportu CBOS wynika, że z internetu przynajmniej raz w tygodniu korzysta 65 procent Polaków. To tylko o 1 punkt procentowy więcej niż w roku poprzednim. W ciągu ostatnich 5 lat wzrost liczby internautów wyniósł 10 punktów procentowych. Warto dodać, że w latach 2005-2010 były to aż 33 punkty procentowe.
Od 2011 do 2016 roku odsetek internautów wzrósł z 56 do 65 procent. W latach 2005-2010 był to wzrost z 28 do 51 procent. W latach poprzednich wzrost był jeszcze większy. W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba osób korzystających z internetu mobilnego. Jeszcze w 2010 roku tylko 45 procent osób łączyło się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych. W obecnym roku to aż 86 procent. Internet służy nam przede wszystkim do korzystania z mediów społecznościowych, co zadeklarowało 67 procent ankietowanych, usług bankowych (66 procent) oraz kontaktów za pomocą czatów i komunikatorów (56 procent). Do czytania prasy internet wykorzystuje nieco ponad połowa internautów, a do oglądania materiałów wideo w różnej postaci 46 procent Za dostęp do treści płaci tylko 8 procent internautów.
45 procent ankietowanych przyznało, że regularnie robi zakupy w sieci. Przynajmniej raz zakupy on-line robiło 81 procent internautów. 30 procent deklaruje za to, że sprzedało coś za pomocą internetu. Przez internet kupujemy głównie ubrania oraz buty, a także zabawki i produkty dla dzieci, elektronikę, książki oraz kosmetyki.
Spada odsetek osób, które pobierają z sieci za darmo różne programy i materiały multimedialne. Tego typu aktywność deklaruje 28 procent ankietowanych, w poprzedniej dekadzie była to ponad połowa internautów.
Z internetu korzysta 100 procent osób w grupie wiekowej 18-24 lata. W grupie 25-34 94 procent Mniej niż połowa osób po 54. roku życia korzysta z internetu, a powyżej 65. roku życia mniej niż 25 procent.
Źródło: Wirtualne Media
Z internetu korzysta 65 procent Polaków. Tylko 8 procent płaci za dostęp do treści
przeczytaj najnowszy numer isporfessional