TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Fundacja Lokalni wspiera lokalnych

Rozmowa z Danielem Piecuchem, prezesem Fundacji Lokalni.

Warto zostać TeleOdpowiedzialnym Roku?

Daniel Piecuch: Oczywiście. Uważam, że w ogóle warto być TeleOdpowiedzialnym, czyli społecznie odpowiedzialnym. Od kilku lat namawiamy małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych, by włączyli CSR do swoich strategii biznesowych. Dzięki temu relacje z klientami, z otoczeniem, z pracownikami staną się jeszcze lepsze i – jestem przekonany – przełoży się to na osiągane w przyszłości wyniki.

Co zatem trzeba zrobić, by być społecznie odpowiedzialnym?

Daniel Piecuch: Warto zacząć od lektury Kodeksu społecznej odpowiedzialności biznesu branży telekomunikacyjnej (https://misot.pl/wp-content/uploads/2021/10/2021-10-TeleOdpowiedzialni-Kodeks-CSR-20211020182500.pdf), którego nowelizację opracowaliśmy w tym roku. Poprzednia wersja powstała trzy lata temu. Zachęcam również do lektury kolejnego dokumentu – Filarów działań CSR na lata 2021-2023 (https://misot.pl/wp-content/uploads/2021/10/2021-10-TeleOdpowiedzialni-Filary-CSR-20211020182530.pdf). Po zapoznaniu się z nimi w wielu firmach okaże się, że od lat są one społecznie odpowiedzialne, wrażliwe na potrzeby ludzi i otoczenia. Czasami brakowało jedynie usystematyzowania tej działalności i znajomości odpowiednich pojęć. MiŚOT-y zawsze były społecznie wrażliwe na potrzeby płynące z otoczenia.

Gdy już będziemy wiedzieli, że od lat mamy w firmie faktyczny CSR, że robimy ciekawe rzeczy…

Daniel Piecuch: …Nie pozostanie nic innego, jak zgłosić się do 15 stycznia 2022 roku do konkursu TeleOdpowiedzialny Roku 2021 (https://misot.pl/teleodpowiedzialny-roku-2021/). To prowadzona od trzech lat inicjatywa Grupy MiŚOT i Fundacji Lokalni. Kapituła, składająca się z autorytetów branżowych i naukowych, spośród nadesłanych aplikacji wybierze firmy, których działania zasługują na naśladowanie. W tej edycji nagrodzimy najlepszych w kategoriach: Odpowiedzialność biznesowa, Odpowiedzialność za środowisko pracy, Odpowiedzialność w środowisku lokalnym. Aplikacje MiŚOT-ów będą analizowane przez kapitułę, ale także trafią do Bazy Dobrych Praktyk – skarbnicy, gdzie znajdują się opisy zgłoszonych przez operatorów projektów. Można z niej czerpać, inspirować się, naśladować. W byciu społecznie odpowiedzialnym, wrażliwym na potrzeby prawa autorskie nie obowiązują. 

Podczas pierwszego Lokalnego Zjazdu MiŚOT w Bukowinie Tatrzańskiej Fundacja Lokalni zachęcała operatorów do podpisywania deklaracji współpracy. Dlaczego warto to zrobić?

Daniel Piecuch: Fundacja działa na rzecz małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych – wspiera firmy w promocji lokalności, pomaga również będącym w potrzebie. Będziemy mogli zrobić więcej, gdy dołączą do nas kolejni operatorzy. Minęły dwa lata działalności fundacji, co pozwala nam wystąpić z formalnym wnioskiem o zostanie organizacją pożytku publicznego. Gdy uzyskamy ten status, będziemy mogli zbierać 1% z podatków dochodowych. Jeśli MiŚOT-y i ich pracownicy przekażą te środki na konto Fundacji Lokalni, z nawiązką przeznaczy je na lokalne inicjatywy społeczne z terenu działania poszczególnych podmiotów. Fundacja Lokalni wesprze lokalnych.   

Paweł Gniadek
Paweł Gniadek
Doświadczony ekspert w obszarze komunikacji, z ponad 25-letnim stażem, ma w dorobku pracę w mediach, agencjach public relations, jak również spółkach, także dużych - giełdowych. Wraz ze współpracownikami tworzył efektywne struktury komunikacyjne i promocyjne, przygotował i nadzorował w obszarze komunikacji i promocji wiele skutecznych projektów (np. IPO, duże przejęcia, sprzedaż, konsolidacja) i kampanii, nadzorował i prowadził ambitne i bardzo efektywne projekty sponsoringowe, opracował regulacje z obszaru promocji – strategie public relations, strategie marki, strategie CSR, zasady sponsoringu, zasady promocji – a przede wszystkim skutecznie je wdrażał. W dorobku ma (wraz z zespołami) liczne nagrody i wyróżnienia, w tym m.in. wiele nagród za najlepszy raport roczny, a także przyznawane przez Gazetę Giełdy „Parkiet” dwie pierwsze nagrody za najlepsze relacje inwestorskie w latach 2014 i 2015. W 2012 roku otrzymał tytuł „Człowiek PR-u 2012” przyznawany przez branżowy miesięcznik Brief.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze